سرهنگ دستوری زاده با اشاره به اینکه طرح خرید خدمت سربازی تا پایان امسال اجرا می شود و در سال ۹۸ این طرح تمدید نخواهد شد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و ۶۲۰ نفر در هرمزگان موفق به خرید خدمت شدند.

به گزارش خبرنگار ما از بندرعباس، سرهنگ «حسن دستوری زاده» در نشست خبری عنوان کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان غایب هرمزگانی نیز پارسال اقدام به خرید خدمت سربازی کردند.

وی افزود: طبق آخرین مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده است مشمولان غائب و فراری که از تاریخ غیبت و آخرین فرارشان بیش از ۸ سال می‌گذرد می توانند با پرداخت جریمه در طرح خرید خدمت مشارکت داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان افزود: مبالغ پرداختی خرید خدمت برای مقطع تحصیلی زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵، فوق دیپلم ۲۰، لیسانس ۲۵، فوق لیسانس ۳۰، دکتری عمومی ۳۵، دکتری غیرپزشکی ۴۰ و دکتری تخصصی و بالاتر ۵۰ است.

وی اضافه کرد: مشمولین غایب متاهل برای خرید خدمت سربازی پنج درصد تخفیف و به ازای هر فرزند پنج درصد تخفیف دیگر به آنها اختصاص می یابد.

دستوری زاده در ادامه با بیان اینکه به دلیل تقارن نوزدهم این ماه(موعد اعزام مشمولین فوق دیپلم به بالا) با دهه فجر، اعزام این دسته از مشمولان به ۲۳ بهمن موکول شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاهم نامه ای بین ستادکل نیروهای مسلح و سازمان فنی و‌حرفه ای برای آموزش تخصصی سربازان در طول دوران خدمت منعقد شده است که طی آن مشمولان در حین انجام خدمت مهارت های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید