عسکری زاده عضو شورای شهر بندرعباس: BRT رویداد بزرگی در بندرعباس

این عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: راه اندازی خطوط BRT رویدادی بزرگی در شهر بندرعباس بوده و قطعا مردم هم از این رویداد استقبال می کنند.

عسکری زاده بیان داشت: در حال حاضر چیز مهم از راه اندازی خطوط BRT درشهر بندرعباس وجود ندارد.

بابک هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس:هجمه هایی به BRT وارد بوده/ بهره برداری قطعی ۲۰ روز بعد از دهه فجر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: در عملیات اجرای طرح BRT شاید هجمه هایی نیز بر آن وارد بوده که اساسا در ترافیک موضوعی عام و فراگیر می باشد.

بابک هاشمی با اشاره به اینکه حدود ۷۵۰ هزار سفر درون شهری در بندرعباس انجام می شود، افزود: تنها ۲۰۰ هزار سفر شهری با استفاده از خودروهای شخصی انجام می شود.

به گفته وی، جمعیت زیادی از شهروندان نمی توانند از خودرو شخصی استفاده کنند و هزینه های کرایه دربستی خودرو زیاده بوده که بایستی به سمت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس برویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در ادامه با تاکید بر ضریب پایین تحرک در بندرعباس خاطرنشان کرد: ضریب تحرک در بندرعباس به واسطه انجام سفرهای درون شهری و کمبود وسایل نقلیه عمومی ۱/۲می باشد .

هاشمی با اشاره به اینکه در این پروژه تحت فشار یکسری کاربر خاص به واسطه اجرا بودیم، ابراز داشت : در واقع در این پروژه از ترافیک تصادفی در شهر به سمت ترافیک منظم پیش رفته ایم.

وی همچنین اظهار کرد: تمام سعی بر این است که پروژه بی آرتی در دهه فجر به بهره برداری برسد ولی به دلیل فشردگی کار به احتمال زیاد بعد از اضافه شدن تعداد ۴۱ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی و گذشت ۱۰ الی ۲۰ روز از دهه فجر این پروژه بزرگ در بندرعباس به بهره برداری قطعی خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با بیان اینکه شبکه حمل و نقل عمومی در بندرعباس بایستی پویا باشد، خاطرنشان کرد: با نصب چراغ راهنمایی در قسمت های مختلف شهر جریان ترافیک در شهر مدیریت می شود و ترافیک منظمی در شهر ایجاد می شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تابلوها در سطح شهر نصب شده است و مابقی هم به زودی نصب خواهد شد.

به گفته وی، اصلاحات ترافیکی مهمی در سطح شهر ودر چهارراه نخل ناخدا، طلوع، صمدو و میدان انقلاب در حال انجام می باشد که با جمع شدن دوربرگردانها در نقاط مذکور به زودی از حجم ترافیک کاسته خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در ادامه از سنگ فرش شدن  خیابان بهادرجنوبی بعد از پروژه بی آرتی خبر داد .

هاشمی، کاهش زمان سفر درون شهری با خودرو شخصی در ساعات اوج ترافیک به بافت مرکزی را از مهمترین مزایای راه اندازی خط بی آرتی در بندرعباس اعلام داشت.

به گفته وی، در آینده از خطوط BRT برای قطار ال آرتی و قطار روباز شهری استفاده خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: با ایجاد خطوط بی آرتی تمام زیرساختهای قطار ال آرتی و قطار روباز در بندرعباس فراهم شده است.

هاشمی با بیان  اینکه با مسیر خطوط بی آرتی مالکانه برخورد می کنیم، گفت: با اتوبوس های تندرو در خطوط بین ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ جابجایی مسافر در ساعات اوج ترافیک انجام می شود.

به گفته  وی، تردد در مسیرهای شهید بهشتی میانی(حدفاصل چهارراه مرادی به سمت میدان برق)، بهادر شمالی(حدفاصل اسدآبادی به سمت ۱۷ شهریور)، شریعتی میانی(حد فاصل تقاطع فاطمیه و تقاطع ابوذر) و امام موسی صدر جنوبی(حد فاصل بلوکی و طالقانی)، شمال به جنوب خواهند شد. البته مسیرهای شریعتی شمالی،  پدران آسمانی، امام موسی صدر شمالی، سیدقطب، بهشتی شمالی، شریعتی جنوبی دو طرفه باقی خواهند ماند.

هاشمی تاکید کرد: مسیرهای خیابان کازرونی، بهادر جنوبی، شهید خراسانی(خیابان اسدآبادی به میدان شریعتی)، امام موسی صدر میانی(حد فاصل بلوکی به سازمان)هم، جنوب به شمال یکطرفه خواهند بود.

وی همچنین عنوان کرد: خطوط ویژه حمل و نقل عمومی تاکسی و اتوبوس در کلیه معابر به جز قسمتی از بهادر شمالی هم جهت با جریان ترافیک خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود: مسیر اصلی تردد در بلوار امام خمینی(ره) از میدان شهدا به سمت میدان انقلاب و بلوار اسدآبادی به سمت بلوار شهداء یک طرفه خواهد بود، در مسیرهای فوق، به منظور حرکت اتوبوس‌های تندرو و درون‌شهری نیز که ‌بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، بر خلاف جریان حرکت خودروهای شخصی است.

هاشمی خاطرنشان کرد کرد: حد فاصل بلوار امام خمینی(ره) و طالقانی(بلوار ساحلی) سیدقطب(سه راه دلگشا) و شریعتی جنوبی و بهشتی شمالی دو طرفه باقی خواهد ماند و همچنین امام موسی صدر جنوبی، شمال به جنوب و بهادر جنوبی، جنوب به شمال(خط ویژه تاکسی و اتوبوس در مسیر جنوب به شمال) است.

انتهای پیام/

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید