رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: برای پیشگیری از ابتلاء به هرگونه بیماری مشترک میان انسان و دام، مردم باید گوشت مصرفی خود را تنها از قصابی‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

امین درا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قشم با اشاره به شروع فصل گرما و حمل دام زنده از نواحی شرقی هرمزگان و کشور، اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلاء به هرگونه بیماری مشترک میان انسان و دام، مردم باید گوشت مصرفی را تنها از قصابی‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

وی با اشاره به نظارت‌های ویژه این اداره بر مراکز تولید و عرضه گوشت قرمز در این شهرستان، افزود: با توجه به این شرایط شیوع برخی بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو در صورت عدم رعایت نکات و هشدارهای بهداشتی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره دامپزشکی قشم با تاکید بر تهیه گوشت مصرفی تنها از قصابی‌ها و مراکز مجاز، تصریح کرد: خریداری گوشت ممهور به مهر دامپزشکی هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.

درا با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو، یک بیماری بومی در استان هرمزگان است، خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت ناقل و مخزن بیماری ( کنه‌ها) احتمال بیشتری دارد و از همین رو مردم باید دقت بیشتری در رعایت نکات بهداشتی داشته باشند.

به گفته وی بیشتر افرادی که در معرض خطر این بیماری قرار دارند، شامل دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه‌ها، دام پزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها هستند.

رئیس اداره دامپزشکی قشم از جمله راهکارهای پیشگیری از این بیماری را مراقبت از دام و هماهنگی با دامپزشکی جهت سمپاشی محل نگهداری دام جهت از بین بردن کنه و معاینه دام‌های آلوده، خرید گوشت از مراکز فروش مجاز و ممهور به مهر دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه در یخچال به مدت ۲۴ ساعت و جگر و دل و قلوه به مدت ۴۸ ساعت قبل از پاک کردن و تکه کردن گوشت تازه توسط خانم‌های خانه‌دار و استفاده از دستکش هنگام پاک کردن گوشت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری مردم و نظارت دامپزشکی، تاکنون در قشم هیچ نشانه‌ای از فرد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو دیده نشده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید