تعمیرات ۶۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده به زودی به شرط مشارکت و همراهی متقاضیان به اتمام می‌رسد.

 «علی فولادی» معاون پشتیبانی و جانشین ستاد بازسازی استان کرمانشاه گفت: ازاین ۶۰ هزار واحد آسیب دیده که احتیاج به تعمیرات دارد تاکنون کار تعمیر ۷ هزار واحد مسکونی در کل استان کرمانشاه به پایان رسیده و آماده سکونت شده و تعمیرات مابقی واحد‌ها با مشارکت همگانی به زودی به پایان می‌رسد.
علی فولادی افزود: از این تعداد ۲ هزار واحد در سر پل ذهاب بوده که کار تعمیرآن‌ها به پایان رسیده است
وی بااشاره به اینکه پس از ارزیابی‌های متتاوب بنیاد مسکن ۲۱ هزار واحد تخریبی نوع اول شناخته شده که در اولویت بازسازی است و باید پس از عملیات آواربرداری نوسازی شود گفت::۲۰ هزار واحد دیگرهم تخریبی نوع دوم تشخیص داده شده که فعلاً امکان سکونت برای مالکان آن‌ها فراهم نیست، اما آن‌ها نیز باید به مرور در روند نوسازی قرار بگیرند.
به‌گفته وی از ۳۵ هزار نفری که به بانک معرفی شده‌اند تاکنون ۲۴ هزار و ۹۰۰ فقره منجر به عقد قرارداد شده‌اند.
فولادی خاطرنشان کرد: از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد آواربرداری در شهر تاکنون فقط ۲۵ مورد به مرحله فونداسیون رسیده و تنها ۱۵۰ مورد پروانه ساخت صادر شده، اما در روستا‌ها وضعیت بهتری داریم.
معاون پشتیبانی ستاد بازسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در مجموع ۳۰ هزار واحد تخریبی نوع یک و دو در روستا‌ها داریم که با توجه به تأمین اعتبارات لازم، کار بازسازی همه شروع شده و تاکنون ۶ هزارو ۳۰۰ واحد به مرحله پی کنی، یک هزار و ۸۰۰ واحد به مرحله اجرای اسکلت و ۲۵۰ واحد به مرحله سقف زنی رسیده است.
وی از پرداخت ۱۸ هزارو ۸۰۰ فقره کمک بلاعوض و اعطای ۱۴ هزار و ۱۵ کانکس به زلزله زدگان خبر داد و تأکید کرد: همه افرادی که کانکس به آن‌ها تعلق می‌گرفته یا کانکس

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید