بحران بیکاری درکشور این روزها دیگر فقیر و غنی نمی شناسد، باسواد و بیسواد هم نمی شناسد ، بسراغ همه اقشار جامعه رفته و همچون رگباری برسرشان آوار شده است.

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از هرمزگان ؛ بحران بیکاری درکشور این روزها دیگر فقیر و غنی نمی شناسد، باسواد و بیسواد هم نمی شناسد ، بسراغ همه اقشار جامعه رفته و همچون رگباری برسرشان آوار شده است.

معضلی که تعادل اقتصادی خانواده ،‌جامعه و حتی افراد را هم برهم زده و دیگر شادابی و نشاطی در جامعه نمی توان دید. اتخاذ سیاست های غلط دولت در زمینه اقتصاد و شکوفایی آن، صادرات و واردات و… همه موجب شده تا شاهد تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانه ها و شرکت های قدیمی در کشورباشیم.

به گفته کاشناسان بیکاری عامل بسیاری از بزه کاری ها و اسیب های اجتماعی است که ازاین رهگذر نابسامانی هایی در جامعه ایجاد دشه و نتیجه اش بالارفتن امار جرم وجنایت و.. است .

معضل بیکاری نسل جوان را از ادامه تحصیل و کسب دانش ناامید و سرخورده کرده وبا نگاهی به ورودی دانشگاه های کشور در می یابیم که دیگر شور وشوق دهه ۷۰-۸۰ درمیان کنکوری ها نیست و هر روز از تعداد ورودی های دانشگاه ها کاسته می شود تا جایی که تعداد پسران از دختران کمتر شده و دراین خصوص دختران بنا به ضرورت های زمانی و مکانی گوی سبقت را از پسرها ربوده اند.

دراین شرایط که بسیاری از جوانان تحصیل کرده کشور با مدارک بالا و تخصص کارآمد بیکار و جویای شغل هستند با معضیلی بنام چند شغلی و اقازاده های چند شغله درکشور مواجهیم که عده ای با استفاده از رانت های ویژه همچنان به ویژه خواری مشغولند و تحت عناوین مشاور، رییس دفتر ، معاون و…. از مزایای آقازادگی و چند شغلی بهره مندند و عده زیادی از جوانان کشور که نه معرف دارند ونه آقایی که سفارششان را به بالادستی ها بکند کنج عزلت نشسته اند و غصه دار آینده نامعلوم خویش.

اصل ۱۴۱قانون اساسی می گوید ؛ رییس جمهور ، معاونان و وزرا نمی توانند چند شغل همزمان داشته باشند اما با نگاهی دقیق تر به عناوین ویژه این افراد در می یابیم که هرکدام ۵-۶ عنوان را یدک می کشند و از قبل آن هم مزایا و پاداشی دریافت می نمایند.

درکنار تمامی سوء مدیریتها در کشور و اختلاس های صورت گرفته و رکود های اقتصادی ، معضل آقازادگی و چندشغلی این بزرگواران هم بر گرده مردم سنگینی می کند .

در کنار این همه مشکلات روز و گذشته شاهد بودیم که استانداران هم به حکم فرهاد رهبر به جمع هیات امنای دانشگاههای ازاد یپوستند و این نشان می دهد که قوانین برای دولتی ها و اقازاده ها محلی از اعراب ندارد و همچنان دولتمردان روز به روز فربه تر و چند شغله تر
می شوند و فقرا و توده مردم در لایه های زیرین جامعه با درد نداری و آب و نان روزگار می گذارنند .

تصویب قوانین من درآوردی جهت خوشامد همکاران و هم پیمانان روزگاری بر سر مردم اورده که هر روز موجب ناامیدی نسل جوان و تحصیل کرده می شود و امیدواری بیشتر اقازاده ها به سیستم دولتی و اداری کشور.

انتهای پیام/

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید