به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سليمي در خصوص اعتبارات اشتغال‌زایی افزود: امسال 900 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغال‌زایی استان اختصاص‌یافته که از این مبلغ 150 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی، کسب‌وکارهای خرد و کوچک و خوداشتغالی برای دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تخصیص‌یافته است.

وی ادامه داد: 352 میلیارد تومان نیز در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای اشتغال فراگیر به‌منظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش و 400 میلیارد تومان هم از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال روستایی و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت با اولویت تعاونی‌ها اختصاص داده‌شده است.

وي در خصوص اعطای تسهیلات 6 درصدی برای مناطق روستایی و عشایري گفت: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، از محل صندوق توسعه ملی  در بخش‌های کشاورزی، زراعت، باغداری، اصناف بیمه‌ای، حمل‌ونقل، صنایع‌دستی و فعالیت‌های فرش دستباف  تسهيلاتي نيز اعطا می‌شود.

سلیمی بیان کرد: دوره استفاده از تسهیلات طرح‌های مشمول سرمایه ثابت حداکثر دو سال و دوره تنفس یک سال و بازپرداخت شش سال تعیین و مجموع دوره تأمین مالی تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر 18 ماه است و آورده متقاضی مطابق مقررات بانکی تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: این اعتبارات از طریق کارگروه اشتغال مصوب و برای پرداخت معرفی می‌شود.

این مقام مسئول بر جذب اعتبارات مشاغل خانگي تأکید كرد و گفت: جذب اعتبارات مشاغل خانگي به‌صورت روزانه رصد می‌شود.

به گزارش ایسنا، متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زایی، طرح خود را از طریق دستگاه اجرایی مربوطه به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارسال می‌کند و این طرح پس از بررسی و کار کارشناسی شده جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

برگزاري جلسات كارگروه اشتغال و بررسي طرح‌های معرفی‌شده از دستگاه‌های اجرايي استان و پيگيري طرح‌های ارسالي به بانک‌های عامل تا مرحله تحقق پرداخت تسهيلات به متقاضي، نظارت بر حسن اجراي طرح‌های اشتغال‌زا و هزينه كرد اعتبارات اشتغال‌زایی استان، شناسايي طرح‌های اشتغال‌زای اولویت‌دار در سطح استان با هماهنگي ساير دستگاه‌های اجرايي استان و پيگيري و اجراي مصوبات ازجمله وظایف دبیرخانه کارگروه اشتغال استان است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید