به گزارش ایرنا، دانش هاشمی پور روز دوشنبه به مناسبت هفته معلولان در همایش مدرسه های استثنایی استان هرمزگان افزود: 178 میلیون تومان از این میزان اعتبار در بخش تجهیز مدرسه های استثنایی و 140 میلیون تومان نیز برای ایاب و ذهاب دانش آموزان هزینه می شود.
وی بیان داشت: در سال جاری، 82 میلیون تومان اعتبار مصوب برای خرید وسایل کمک توان بخشی و توان بخشی جهت استفاده دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در برنامه خدمات حمایتی اختصاص یافته است.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: 2 هزار و 753 دانش آموز با نیاز ویژه مشغول به تحصیل در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هستند که 2 هزار و 175 نفر دانش آموز در 331 کلاس مدرسه ی خاص و 578 نفر نیز دانش آموز تلفیقی می باشند.
هاشمی پور با اشاره به اجرای طرح مداخله به هنگام نوآموزان دیرآموز پیش دبستانی بیان داشت: در سال 96 این طرح در هفت منطقه آموزش و پرورش اجرا شد و 210 نفر را تحت پوشش قرارداد.
وی اضافه کرد: طی 2 دهه اخیر تلاش های چشمگیری در شناساندن و معرفی اشخاص با نیازهای ویژه به جامعه صورت گرفته که نقطه عطف آن اعلام روز جهانی معلولان و توجه جهان به این مهم است تا کیفیت و شرکت همه جانبه این افراد را در زندگی اجتماعی گسترش دهد.
این مسئول، کسب مقام سوم انفرادی و سوم درس پژوهی مربیان مدارس استثنایی استان در جشنواره الگوهای برتر تدریس کشوری و کسب 13 مقام مسابقه های فرهنگی، هنری، قرآن و عترت کشوری را از افتخارهای آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان در تابستان سال جاری عنوان کرد.
وی افزود: مقام اول تیم فوتسال کم توان ذهنی، مقام اول تیم دومیدانی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه با کسب 6 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کشوری، مقام سوم تیمی تیم گویرانی، مقام اول تنیس روی میز دانش آموزان جسمی حرکتی، مقام اول ماده چهار در صد متر دومیدانی دانش آموزان دختر و سوم انفرادی دانش آموزان ناشنوا در رشته آمادگی جسمانی از دیگر موفیت های آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان در تابستان امسال است.
هاشمی پور خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی افکار عمومی در خصوص مسائل مربوط به افراد دارای نیازهای ویژه می تواند زمینه پیوستن این افراد به جامعه را در تمامی جنبه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فراهم کند.
در پایان این آئین از دانش آموزان برگزیده مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و نفرهای برتر کنکور آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان تجلیل شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید