نمک پور/آفتاب جنوب
استاندار هرمزگان به همراه سید مصطفی ذوالقدر؛ نماینده شرق هرمزگان در مجلس و معاون استاندار هرمزگان ابوذر مهدی نخعی و جمعی از مدیران کل هرمزگان و مدیران دولتی شهرستان میناب از نزدیک مشکلات دومین شهرستان پهناور استان هرمزگان را مورد رصد و بررسی قرار دادند.
فریدون همتی استاندار هرمزگان پیش از ورود به میناب از پروژه نوسازی خط لوله انتقال آب میناب-بندرعباس بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
نماینده عالی دولت به همراه هئیت همراه در ابتدا با حضور در گلزار شهداء میناب با آرمان های شهداء و امام شهداءتجدید میثاق و با نثار شاخه گل برمزار شهدای مینابی به آنان ادای احترام نمود.
در ادامه همتی استاندار هرمزگان در دفتر امام جمعه میناب حضور یافته و با نماینده ولی فقیه در میناب دیدار نمود و دستور پیگیری و تسهیل در تجارت و صید ،صیادان مینابی ها را به مدیران مربوطه ابلاغ نمود.
امام جمعه میناب از حضور صیادان خارجی در سواحل این شهرستان گلایه نمود و خواستار پیگیری این مسئله توسط نماینده عالی دولت در این مورد شد.
استاندار هرمزگان با اشاره به رغبت برای سرمایه گذاران در میناب گفت: محدودیتی برای صید در میناب وجود نباید داشته باشد و موضوع ته لنجی ملوانان به صورت قانونمند در شش مرحله و با سقف هر نفر 10 میلیون تومان در حال انجام است.
استاندار هرمزگان فریدون همتی در خصوص بحران آب ایجاد شده در منطقه افزود: آب یک مساله بسیار حیاتی می باشد و در این مورد حساس با مدیریت اصولی باید از درگیری مردم چلوگیری نمایئم.
در ادامه دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان که در بندرتیاب شهرستان میناب برگزار شد، بیان داشت: برنامه های خوبی برای بندرتیاب مد نظر است و تیاب به بندری فعال و پررونق تبدیل خواهد شد و در این راستا نیاز است اقداماتی همچون ایجاد پایانه صادراتی، ایجاد سردخانه و انبار و بهسازی جاده میناب به تیاب صورت گیرد.
وی بیان داشت:بنادر قدیمی منطقه در هرمزگان فعال خواهند شد و بندر تیاب که یکی از قدیمی ترین این بنادردر شهرستان میناب می باشد نیز در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار خواهد گرفت .
وی افزود : با استقرار دستگاه هایی همچون بنادر، گمرک، استاندارد و سایر دستگاه های مربوطه بندر تیاب که از بنادر قدیمی منطقه است دوباره فعال خواهد شد با توجه به ابلاغ و اجرای آئین نامه کالای ملوانی در هرمزگان فعالیت های تجاری در بندرتیاب نیز رونق خواهد گرفت.
استاندار هرمزگان با اشاره به سواحل مکران گفت: افزایش تراکم جمعیت و توسعه سواحل در مناطق ساحلی جنوب کشور به ویژه در سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد.
وی تصریح کرد: باید همه مسئولین همه باهم در بروز استعدادها و حمایت از این استعدادها موجود در این مناطق کوشا باشیم تا بتوانیم منطقه را شکوفا نمایئم و برنامه دولت نیز این است که منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشد.
همتی با تاکید بر اینکه می توان از کمک و همراهی مردم در مبارزه با قاچاق استفاده نمود، بیان داشت: برنامه و دستور کار ما مقابله با باندهای اصلی و بزرگ قاچاق می باشد.
نماینده عالی دولت تدبیر امید در هرمزگان با اشاره به تسریع در رویه های صادرات کالا از بنادر و گمرکات هرمزگان گفت: معطلی صادر کنندگان در بندر و گمرک مورد قبول نیست و باید نواقص موجود در این زمینه برطرف گردد.
فریدون همتی گفت: هیچ نهادی نباید برای افرادی که قصد واردات کالا از این طریق را دارند مزاحمت ایجاد نماید.
وی بیان نمود: از این پس دیگر اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی رسما در هرمزگان آغاز شده و در کنار سهمیه تعیین شده برای واردات باید مقدار مشخصی هم کالا صادر گردد تا صادرات از طریق بنادر استان هرمزگان به اوج برسد.
همتی اضافه کرد: تجارت کالا باید در بنادر کوچک و متوسط موجود در مناطق ساحلی هرمزگان توزیع شود تا این بنادر رونق یابند.

در حاشیه این حضور نماینده ی مردم بندرتیاب در کارگروه از عدم ثبات قوانین مرزنشینان گلایه نمود و گفت:کار غیر اخلاقی نیروی انتظامی در ورود به خانه‌ های مردم روستایی توسط نیروی انتظامی در سال های اخیر مخالف سخنان مقام معظم رهبری بوده است.
نماینده مردم تیاب از ناتمام ماندن پروژه فاضلاب بندر تیاب انتقاد و اظهار داشت: به دلیل همین ناتمام ماندن این پروژه متاسفانه مریضی های پوستی و قارچی گریبانگیر مردم این بندر شده و مسئولان باید نسبت به اتمام رساندن این پروژه مهم اقدام نمایند.
ابوذر مهدی نخعی فرماندار میناب،در این کار گروه بیان داشت: نگاه ویژه به بندر تیاب که یکی از بنادر تاریخی استان هرمزگان می باشد و زمانی قطب اصلی اقتصاد در هرمزگان باید با مهایا کردن زیرساخت های این بندر تاریخی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
معاون استاند هرمزگان خواستار جداسازی معیشت مرزنشینان با قاچاق شد و گفت: این مساله می تواند با ایجاد بازارچه های مرزی ساماندهی و کنترل گردد.
سرکار خانم ذاکری از کارآفرین برتراستان هرمزگان حاضر در این کارگروه گفت: در گمرک شهید رجایی و باهنر سه هفته معطل بودیم تا کالایی را صادر نمایئم و این برای یک تولیدکننده به هیچ وجه قابل قبول نیست.
فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این کارگروه با اشاره به بازسازی و نوسازی جاده میناب-تیاب گفت: تیاب به زودی به بندری کاربردی تبدیل می شود و از مدیران مربوطه خواستارم از فردا مطالعات خود را جهت بازسازی جاده میناب-تیاب انجام دهند.
استاندار هرمزگان، افزود: باید فعالیت جایگزین را در منطقه ایجاد نمایئم و بعد قاچاق را ریشه کن .
عالی ترین مقام دولت دبیر وو امید در میناب بیان داشت: امنیت تنها با رضایت مردم محقق می گردد و نظر مقام معظم رهبری رضایت مردم در سواحل مکران بسیار مهم است و ایشان تاکید دارند باید تراکم جمعیتی در این نوار مرزی افزایش یابد.
استاندار هرمزگان و هیئت همراه پس از کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی از مزارع پرورش میگوی تیاب بازدید و پس از آن نیز به همراه مدیران مربوطه از سد استقلال بازدید و بعد از آن از نزدیک پروژه 2هزار و پانصد هکتاری شبکه آبیاری و زهکشی دشت میناب بازدید نمودند.
.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید