بیش از ٣٨ هزار نسخه کتاب، موجودی کتابخانه های پارسیان/ عدم نفوذ کتاب در خانواده ها عامل کم رونقی کتابخوانی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارسیان با اشاره به کم رونقی ترویج کتاب در جامعه، اظهار کرد: عدم نفوذ و ورود کتاب به خانواده ها، عاملی مهم در کم رونقی کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل ازپارسیان خبر؛ هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان خاصی نام گذاری شده است که همه ساله روز ۲۴ آبان ماه سالروز وفات علامه طباطبایی، روز گرامیداشت ( کتاب، کتابخوانی و کتابدار) در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

مرضیه دیلمی نژاد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، با اشاره به جایگاه رفیع کتاب و کتابخوانی گفت: با توجه به اینکه در دنیای امروزی استفاده از فضای مجازی و اینترنت به سرعت افزایش پیدا کرده و بر مطالعه افراد نیز اثرات منفی گذاشته است، اما کتاب به عنوان یک میراثی گرانبها از تمدن بشریت جایگاه خود را حفظ کرده است.

دیلمی نژاد تعداد کتابخانه های شهرستان را ۴ کتابخانه عنوان کرد و افزود: ١٢٢٩متر مربع زیربنای کتابخانه های عمومی پارسیان است که ۳۸۷۷۷ هزار نسخه کتاب در آن موجود است.

وی در ادامه، تصریح کرد: در طرح اهداء کتاب، اهدا دانایی، منتظر اهدای کتاب های مردم شهرستان به کتابخانه های عمومی شهرستان هستیم تا با استفاده از این طرح بتوانیم فرهنگ کتاب و اکتابخوانی را در بین عموم جامعه نهادینه کنیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارسیان عنوان کرد: به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ۲۴ آبان، عضویت کتابخانه های عمومی شهرستان رایگان می باشد.

دیلمی نژاد در ادامه ضمن اظهار امیدواری از استقبال شهروندان و علاقه مندان کتاب در استفاده از ظرفیت ها و خدمات نوین کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: افراد می توانند با عضویت در یک کتابخانه از منابع تمامی کتابخانه های عمومی کشور استفاده نموده و کتب مورد نیاز خود را از هر کتابخانه ای در کشور امانت بگیرند.

وی از دلایل اصلی عدم توفیق ترویج کتابخوانی در کشور را عدم نفوذ کتاب در خانواده‌ها دانست و گفت: متاسفانه خانواده‌ها آن طور که انتظار می رود به بحث کتابخوانی اهمیت نمی دهند.

دیلمی نژاد با اشاره به فعالیت های کتابخانه های پارسیان در راستای ترویج کتابخوانی بیان کرد: در حال حاضر فعالیت های متنوعی از قبیل نشست های کتابخوان در رده های مختلف سنی بزرگسال، کودک و نوجوان و خردسال، نقد کتاب، گروههای مطالعاتی، قصه خوانی و قصه گویی در کتابخانه های عمومی برگزار می شود و امید آن داریم که نام گذاری امسال هفته کتاب به آینده روشن با خانواده کتابخوان شروع و آغازی برای حضور و استقبال همه اعضای خانواده و مردم در فعالیت های کتابخوان باشد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارسیان با اشاره به بیست و پنجمین دوره هفته کتاب با عنوان(آینده روشن با خانواده کتابخوان) و شعار این هفته، اظهار کرد: با توجه به اینکه خانواده محوری در حوزه کتابخوانی جزء حلقه های اصلی گفتمان کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور است، خانواده محوری در ترویج کتاب در شعار این دوره از هفته کتاب لحاط شده است.

دیلمی نژاد در پایان از کلیه علاقه مندان به مطالعه و کتابخوانی دعوت کرد از فرصت ایجاد شده برای عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان بهره مند شوند

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید