به گزارش ایرنا، صالح الکلبانی عصر سه شنبه در جریان بازدید یک هیات 15 نفره از فعالان بخش خصوصی کشور عمان از بندر شهید رجایی، اظهار داشت: بندر شهید رجایی یک شهر بزرگ بندری و دریایی می باشد که برای توسعه آن پشتکار، انرژی و هزینه زیادی صرف شده است.
وی ادامه داد : همانند ایران، کشور عمان نیز پروژه های بزرگی را برای توسعه زیرساخت های تجارت دریایی این کشور در دست اجرا دارد و مجموعه های بزرگ بندری در حال پاگرفتن است.
کلبانی هدف از بازدید و سفر این هیات به بزرگترین بندر تجاری ایران را گسترش تجارت بین المللی و آشنایی فعالان بخش خصوصی این کشور با ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی دانست.
لازم به ذکر است، این هیات اقتصادی کشور عمان در جریان حضور در بندر شهید رجایی از پایانه ها و اسکله های تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، فله و نفتی و اراضی پسکرانه نگهداری کالا در این بندر بازدید به عمل آوردند.
کشور عمان روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی با ایران دارد و بازار این کشور از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل ، اشتراک فرهنگی و مذهبی ، علاقه مندی مردم عمان به محصولات تولیدی ایران ، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در این کشور، اهمیت گسترش تعاملات تجاری بین دو کشور را بیشتر کرده است.
بندر شهید رجایی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید