به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر جمعه پس از بازدید از شش جزیره ابوموسی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، لارک و هنگام در خلیج فارس که به همراه هیاتی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان نظامی انجام شد ، اظهار داشت: در این بازدید با مسائل و مشکلات مردم ساکن در جزایر آشنا شدیم و برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه‌ای به جزایر داشته باشیم، افزود: جزایر هرمزگان برای گردشگران نیز مناطق جذابی هستند و باید سفر و رفت و آمدها به جزایر استان برای مردم و گردشگران تسهیل شود.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای تجهیز مکان‌های بوم‌گردی و توسعه گردشگری و مسائل آموزشی و بهداشتی در جزایر برنامه‌هایی داریم.
همتی از سفر وزیر کشور به جزایر هرمزگان خبر داد و بیان داشت: وزیر کشور سه هفته دیگر از جزایر خلیج فارس بازدید خواهد داشت و در این سفر درخواست‌ها و مشکلات مردم جزایر را به وزیر کشور منتقل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از مهمترین برنامه های این سفر چند روزه که دقیقا در راستای تحقق سیاست های راهبردی دولت و اولویت های ابلاغی از سوی رییس جمهور انجام خواهد شد، می توان به احصاء و شناسایی موانع ومشکلات موجود در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تعیین و ارائه راهکارهای موثر برای رفع موانع موجود، فراهم کردن زمینه توسعه و امنیت پایدار همه جانبه و مهمتر از همه، ارتقای سطح معیشتی ساکنین این جزایر اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در این راستا برای توسعه و رفع مشکلات جزایر با حضور وزیر کشور تصمیم گیری می‌شود تا در آینده نزدیک بتوانیم بسیاری از مشکلات جزایر هرمزگان را حل کنیم.
استان هرمزگان دارای 14 جزیره است که از جمله آنها می توان به جزایر قشم، کیش، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، هنگام، هرمز ، سیری و لارک اشاره کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید