به گزارش ایرنا ، محمد احمدی چهارشنبه شب در آیین معرفی سرپرست دانشگاه آزاد جاسک افزود: سزاوار نیست در دانشگاه آزاد از بنیانگذار آن نامی برده شود و از اندیشه والا و دور اندیشی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی که کشور اسلامی ما دچار بحران ها و چالشهای فراوان بود بیان نکرد.
فرماندار جاسک گفت:‌ قبل از انقلاب اسلامی ، با وجود نیروهای مذهبی قوی در جامعه ، جهت گیری اصلی نظام پهلوی در دانشگاه‌ها به سمت اسلام ستیزی و ایجاد جامعه ای با الگوهای غربی بود ، مرحوم آیت‌الله هاشمی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی باعث شدند چنین امکانی در اختیار جوانان و اقشار مختلف قرار بگیرد.
وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان جاسک نقش مهم و ارزشمندی در توسعه شهر دارد.
دبیر هیات امنای دانشگاه استان هرمزگان هم گفت: رفتار دانشگاهیان باید در جامعه اسلامی ، نمونه و بارز باشد تا جامعه بتواند در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی از آن الگوبرداری کند.
مهدی باقری افزود: با توجه به اولویت توسعه سواحل مکران ، دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید با رشد فزاینده خود بتوان نقش مهمی در توسعه همه جانبه این منطقه استراتژیک بردارد .
وی با قدردانی از تلاش ‌های سلاله سلیمی رئیس پیشین واحد بندر جاسک ، داود افخمی تبا را به عنوان سرپرست جدید واحد جاسک معرفی کرد.
داود افخمی تبا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و دارای مدرک دکتری با درجه استادیاری است که داشتن مسئولیت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس را در کارنامه خود دارد.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید