به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سردار عزيزاله ملکي در تشريح اين ماجرا گفت: شامگاه يکشنبه(23 مهرماه) ربوده شدن مردي در بندرعباس به پليس گزارش شد و با توجه به حساسيت موضوع تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند.

وی با اشاره به اینکه بررسي‌هاي اوليه نشان داد، مرد ربوده‌شده کارمند طلافروشي است که ساعت 22 در مسير محل کارش به خانه توسط افرادي ربوده‌شده است، اظهار کرد: آدم‌ربایان از طريق پيامک موضوع را به خانواده مرد گروگان اطلاع داده و براي آزادي او يک ميليارد تومان درخواست کرده بودند.

سردار ملکی در خصوص عمليات نجات کارمند طلافروشی گروگان گرفته‌شده، بیان کرد: پس از رديابي تلفن آدم‌ربايان، متوجه شديم آن‌ها از سیم‌کارتی استفاده کرده‌اند که هويت مالک آن ثبت‌نشده است. اين موضوع روند تحقيقات را با مشکل رو‌به‌رو کرد.

وي خاطرنشان کرد: درحالی‌که گروگان داراي حسن شهرت بود، آدم‌ربايان در پيامکي اعلام کردند او را به خاطر اختلاف بر سر 200 کيلو مواد مخدر دزديده‌اند.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان ادامه داد: مطمئن بوديم آن‌ها با طرح اين موضوع قصد تغيير مسير تحقيقات را دارند و متهمان خانواده گروگان را تهديد مي‌کردند و اين ماجرا باعث ايجاد جو رواني بد در ميان صنف طلافروشان و خانواده گروگان شده بود.

سردار ملکی با اشاره به دستگيري دو نفر از گروگان گیران ادامه داد : درحالی‌که هيچ ردي از متهمان وجود نداشت، مأموران يکي از آدم‌ربايان را شناسايي کرده و متوجه شدند که به سمت مرز افغانستان در حرکت است، اين موضوع باعث شد احتمال دهيم آن‌ها قصد انتقال گروگان به افغانستان را دارند.

وی ادامه داد: سرانجام با 70 ساعت کار پليسي و اطلاعاتي خانه گروگان‌گیران در خيابان آزادگان بندرعباس شناسايي شد و کارآگاهان در عملياتي ضربتي دو نفر از متهمان را در آن خانه دستگير کرده و گروگان نيز نجات پيدا کرد.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان در جريان تحقيقات مشخص شد، متهمان از اتباع افغان هستند، خاطرنشان کرد: آن‌ها شامگاه يکشنبه در کوچه‌اي خلوت به شاکي حمله کرده‌اند و او را با يک دستگاه خودروي پرايد ربوده و به خانه اجاره‌اي خود آورده بودند.

وی اضافه کرد: آن‌ها با شناسايي شاکي چند روز رفت‌وآمد او را زير نظر گرفته و در فرصتي مناسب نقشه‌شان را اجرا کردند.

سردار ملکی در پایان با اشاره به اینکه آن‌ها قصد داشتند شامگاه چهارشنبه(26 مهرماه) گروگان را به افغانستان منتقل کنند که قبل از اجراي نقشه خود دستگير شدند، اضافه کرد: دو متهم در اين رابطه دستگير شدند و تحقيقات براي دستگيري ديگر متهمان ادامه دارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید