.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالمجید کرمی بعد از ظهر یکشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: در همین راستا دو هزار و 779 نفر قاچاقچی دستگیر و یک هزار و 878 دستگاه خودرو حامل و فعال در قاچاق کالا توقیف شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت انواع کالای قاچاق به ارزش 232 میلیارد تومان کشف شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ کرمی با بیان اینکه در این مدت همچنین 112 درصد از قتل ها در هرمزگان کشف شده، گفت: بندرعباس با 45 درصد، میناب 23 درصد، رودان 12 درصد، قشم و جاسک و بشاگرد و بندرلنگه نیز هرکدام با پنج درصد به ترتیب بیشترین آمار قتل های نیمه نخست سال 96 در هرمزگان را به خود اختصاص داده اند.
وی خاطرنشان کرد: 50 درصد از قتل های بندرعباس، 24 درصد از قتل های میناب، 10 درصد از قتل های شهرستان های رودان و بندرلنگه و شش درصد از قتل های قشم کشف شد.
این مقام انتظامی در خصوص انگیزه های قتل گفت: 34 درصد نزاع و درگیری، 24 درصد مسائل ناموسی(اخلاقی)، 10 درصد اختلافات خانوادگی، شش درصد سرقت، شش درصد اختلاف مالی و 2 درصد قتل ها به دلیل تعصب های قومی و قبیله ای رخ داده است.
سرهنگ کرمی ضمن قدردانی از تعامل خوب اقشار مختلف جامعه با نیروی انتظامی، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را برای پیگیری به پلیس 110 اطلاع دهند.
هرمزگان با 73 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت جغرافیایی هرمزگان موجب شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید