به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت ، آیین بهره برداری از دبستان 12کلاسه سورو بندرعباس با حضور سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، استاندار ، معاونین ومدیران کل دستگاههای اجرایی هرمزگان ،معتمدین و خیرین مدرسه ساز محله سورو برگزار شد . دکتر سید ضیا هاشمی در این مراسم با قدردانی از مشارکت خیرین در توسعه و عمران کشور گفت : این پروژه بر آمده از فرهنگ خیر و وقف است . لذا از خیر نیک مدرسه ساز که در احداث این طرح همت بخرج داده اند ، به نمایندگی از خیرین مدرسه ساز تشکر می کنم.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در اولين هفته دولت دوازدهم هزاران پروژه كه زحمت میلیون‌ها انسان خدوم است، به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: افتتاح اين مدرسه نشان از فرهنگ خيرخواهى در جامعه است و استقبال زيبا در اين مدرسه خاطره زيبايى را برایم خلق كرد.
وی با تأکید بر اینکه خيرين از گذشته در جايگاه رفيعى در ميان مردم قرارگرفته‌اند، عنوان کرد: خيرين نقش بسرايى را در آبادانى كشور خود دارند و دولت با این نیت در حوزه عمرانى دولت تسهيل امور را در دست دارد و با واگذارى امور به مردم بايد عمران و آبادانی کشور به پیش رود .
سید ضیاء هاشمی ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی و دیگر امور افزود: ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه علمی و فرهنگی کشور یک ضرورت است.
وی اضافه کرد: درآمدهای دولت باید صرف سرمایه‌گذاری‌های ماندگار شود تا برای نسل‌های بعد نیز باقی بماند و نیاز است خیرین مشارکت و فعالیت خود به لحاظ کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف همچون مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و مراکز بهداشت و درمان را توسعه دهند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: امروز در حوزه ساخت دانشگاه و دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی نیز خیرین پیش‌قدم شده‌اند و حتی استعدادهای برتر کشور را برای تحصیلات عالی بورسیه می‌کنند که اقدام بسیار خوبی برای توسعه علمی کشور است.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه مدرسه سازی و مسجدسازی رشد بیشتری نسبت به گذشته دارد، گفت: حمایت و اولویت پروژه های احداثی نیمه تمام توسط خیرین از وظایف دولت است.
هاشمی با اشاره به اینکه نه‌تنها تفاوتى بين اهل سنت و شیعه قائل نيستيم بلکه همواره بر وحدت تأکیدداریم، افزود: پاى صندوق‌های رأى و در خطوط مقدم جنگ هیچ‌گاه مذهب اهميت نداشته و به همین دلیل دشمن به دنبال شكستن اين وحدت است.
وی ادامه داد: كشور اگر قوى باشد همه ما قدرتمند هستیم، امنيت در کشور پایدار و جاری است پس‌نیاز به وحدت داريم.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه زن و مرد در اين كشور برای توسعه و آبادانی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: زنان وظايفشان به‌خوبی در كشور شناخته‌نشده است درحالی‌که زنان اولين اساتيد هستند و زمینه‌سازی براى حضور زنان در عرصه‌های مديريتى امرى ضرورى است كه خوشبختانه امروزه تبديل به قانون شده است.
هاشمی با اشاره به جایگاه رفیعی خیرین در بین مردم و تاکید بر حفظ این جایگاه، خیران را شخصیت های بزرگ و فداکاری خواند که با توفیق خدمت به مردم را به دست آورده اند.
استاندار هرمزگان :
مشارکت اهل سنت در امور خیرخواهانه بسیار گسترده است
استاندار هرمزگان در آیین بهره بردای از دبستان 12کلاسه سورو بندرعباس با اشاره به حضور با شکوه مردم به ویژه اهل سنت هرمزگان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، اظهار کرد: مردم در مناطق سنی نشین هرمزگان بیش از 93 درصد به دکتر روحانی رای دادند لذا از همکاری و هماهنگی بسیار خوب خواهران و برادران اهل سنت قدردانی می کنم.دکتر جاسم جادری مشارکت اهل سنت در امور خیرخواهانه را بسیار گسترده برشمرد و عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید بر همگرایی و وحدت میان شیعه و سنی در کشور و استان هرمزگان افزوده شده است.وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 270 نفر از برادران و خواهران اهل سنت در استان در مناصب مختلف دارای مسئولیت هستند که از موفق ترین مدیران استان بوده اند.
وی با اشاره به مشارکت اهل سنت در توسعه و پیشرفت کشور و استان اظهار داشت : فرهنگ خیری در کشور ما و استان هرمزگان قدمت دیرینه دارد . برادران اهل سنت در انجام امور خیر در هرمزگان و استانهای دیگر پیشگام هستند . این امر تنها در مدرسه سازی خلاصه نمی شود بلکه در امور درمانی و بهداشتی ، تجهیزات پزشکی ، راهسازی و سد سازی هم شاهد مشارکت مردم هستیم . وی در پایان از مجمع خیرین مدرسه ساز استان ، و اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان و بانی خیر آموزشگاه 12کلاسه بندرعباس قدردانی کرد .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید