، رضا مدرس در نشستی پیرامون بررسی و رفع مشکلات ناشی از تخلیه پساب فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس افزود: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرده که پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب مطابق با استانداردهای محیط زیست است که برای روشن شدن این موضوع به مدت 10 روز مهلت دارند که پایش مشترک با اداره کل محیط زیست انجام دهند.
وی بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان باید وضعیت تخلیه پساب تصفیه خانه فاضلاب در خروجی گورسوزان بندرعباس به عمق دریا را طبق استانداردهای زیست محیطی مطالعه کند و برنامه زمان بندی اجرای پروژه را به شورای حفاظت از منابع آب این استان ارائه دهد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، همچنین در خصوص سامانه «حذف بو» در ایستگاه های بالابر بر سطح شهر نیز بیان داشت: با توجه به بوی نامطبوع فاضلاب در محدوده ایستگاه‏ ها هر چه سریع تر این سامانه راه‏ اندازی شده و معضل اجتماعی پیش آمده برطرف شود.
موضوع ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس سال هاست با اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، دوستداران محیط زیست و نهادهایی مانند شورای شهر و رسانه ها روبرو شده که تاکنون این تلاش ها و اعتراض ها نتیجه چندانی نداشته است.
بر پایه اعلام اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، سالانه بیش از 87 میلیون و 801 هزار و 248 مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در استان تولید می شود که از این میزان 25.5 درصد آن تصفیه می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید