پطرس ترابی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ سازی طرح تفکیک از مبدا در جامعه شاهد کاهش حجم زباله های شهری و در نتیجه حفظ سرمایه های ملی و منابع طبیعی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: طرح تفکیک زباله هم اکنون در شمال بلوار امام حسین (ع) در حال اجراست و نیمه دوم امسال در مناطق بیشتری از شهر بندرعباس اجرا می‌شود.
وی با تاکید برضرورت ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه پسماند افزود: درخواست ما از شهروندان تفکیک پسماندهای خشک و نیمه خشک از یکدیگر و قرار دادن آن در مخزن مربوطه است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس بیان داشت: در حال حاضر حدود 155 ایستگاه ثابت جمع آوری پسماند خشک و چهار ایستگاه سیار در بندرعباس فعالیت دارند.
ترابی ضمن تاکید بر قرار دادن پسماند تر در منزل ساعت 21 و با اشاره به عواقب گذاشتن پسماند در خارج از نوبت گفت: چهره نامناسب سیمای شهر، پراکندگی پسماند تر توسط سگ های ولگرد، گربه ها و موش ها که باعث ایجاد آلودگی و تولید بیماری در شهر می شود، از جمله این عواقب است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : کارخانه کمپوست تا 2 سال آینده در سایت دفن زباله بندرعباس به بهره برداری می رسد و در صورت اجازه محیط زیست، کارخانه بازیافت نخاله و لاستیک‌ های فرسوده نیز تا دو سال آینده در شمال بلوار شهید رجایی بندرعباس راه اندازی می‌شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید