در آئینی باشکوه از تلاش یکساله 12 نفر از خبرنگاران پیشکسوت، فعال و برتر عرصه رسانه و مطبوعات در رودان قدردانی شد.
در این آئین که با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده های اصحاب رسانه برگزار شد، میرزا علیرضا ذاکری، حامد آزادی، حسن دوراندیش، قاسم نگاری و طیبه رحیمی به عنوان خبرنگاران برتر شهرستان معرفی و از آنان تقدیر بعمل آمد.
در این آئین از خانواده زنده یاد محمد سلیمانی پیشکسوت عرصه رسانه و مطبوعات در شهرستان رودان تجلیل شد.
مشاور فرهنگی و رسانه ای فرماندار رودان با پاسداشت هفدهم مردادماه، روز خبرنگار، اظهار داشت: ستاد گرامیداشت روز خبرنگار با همکاری و تعامل فرمانداری و شماری از دستگاه های اداری و اجرایی در این شهرستان تشکیل شد.
میرزا علیرضا ذاکری برگزاری آئین باشکوه روز خبرنگار، تجلیل در خور شأن اصحاب رسانه، ایجاد وحدت و همدلی در بین جامعه رسانه ای، بیان دغدغه های فراروی حوزه رسانه در حضور مسئولان استانی و شهرستانی و ایجاد و تقویت تعامل دو سویه رسانه و مسئولان را از جمله اهداف تشکیل ستاد گرامیداشت روز خبرنگار در رودان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: برغم حمایت ها و حضور پررنگ فرماندار در نشست های ستاد گرامیداشت و آئین روز خبرنگار، جامعه رسانه ای رودان امسال نیز شاهد برخی بی مهری ها و کم لطفی ها از سوی شماری از مدیران بود که این موضوع بیانگر جایگاه مظلوم رسانه در بین مسئولان است.
ذاکری بر تعامل دو سویه مسئولان و خبرنگاران تاکید و اظهار امیدواری کرد: با تقویت ارتباط و تعامل رسانه و مسئولان، بستر و زمینه مناسب برای بیان و برطرف کردن مشکلات و دغدغه های فراروی مردم، رشد و توسعه همه جانبه شهرستان فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: در آئین روز خبرنگار از 12 نفر از خبرنگاران، فعالان و پیشکسوتان عرصه رسانه و مطبوعات در شهرستان رودان تجلیل شد.
ذاکری با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای رودان در حوزه رسانه و مطبوعات، از این شهرستان بعنوان مهد تربیت و پرورش افراد رسانه ای در هرمزگان یاد کرد و اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های منسجم، ارتباط دو سویه با خانه مطبوعات و برگزاری دوره های آموزشی- تخصصی و تربیت خبرنگاران جوان و پرتوان، آینده رسانه ای شهرستان تضمین و رودان به جایگاه شایسته و واقعی خود، در حوزه رسانه و مطبوعات دست یابد.
آئین روز خبرنگار امسال نیز حواشی متفاوتی، نظیر انتقاد از کم توجهی برخی مسئولان به خبرنگاران تا ضرورت حل مشکلات اصحاب رسانه را به دنبال داشت.
در این آئین، نمایندگان خبرنگاران و چهره های فعال رسانه و مطبوعات به بیان و تشریح دغدغه ها و مشکلات خبرنگاران پرداختند و از کم توجهی برخی از مسئولان به خبرنگاران و حوزه رسانه در شهرستان رودان انتقاد کردند.
آنان با اشاره به نقش مهم و اثرگذار رسانه در رشد و توسعه پایدار، از مسئولان خواستند فضا را برای اطلاع رسانی شفاف و صریح رسانه ای، تقویت و مسیر رشد و اعتلای همه جانبه کشور، بیش از پیش هموار نمایند.
فعالان حوزه رسانه در رودان تلاش در راستای تقویت وحدت عمومی و توسعه فضای همدلی در بین آحاد مختلف جامعه را از جمله رسالت های مهم رسانه برشمردند و ادامه دادند: رسانه ها با معرفی توانمندی ها، شناسایی مشکلات و نارسایی ها و ارائه نقد دلسوزانه و منصفانه، مسئولان و کارگزاران نظام را برای رساندن کشور به رشد و توسعه پایدار، یاری می کنند.
این خبرنگاران پوشش نیافتن بموقع اخبار رودان در ماه های اخیر را نتیجه و پیامد بی مهری و کم توجهی های برخی از مدیران و مسئولان به اصحاب رسانه عنوان کردند و بخش عمده ای از این ضعف اطلاع رسانی را متوجه برخی از مسئولان دانستند که همواره از خبر، خبرنگار و رسانه گریزانند.
آنان با اظهار نارضایتی از انتقاد نابجای برخی از مسئولان درخصوص حضور نیافتن خبرنگاران در نشست ها افزودند: برخی از مدیران و مسئولان دانسته و یا ندانسته جایگاه و شأن خبرنگار را مورد هجمه قرار می دهند، در حالی که بخشی از مشکلات اطلاع رسانی سریع، صریح و شفاف در منطقه متوجه روابط عمومی ادارات و مدیران است.
اصحاب رسانه رودان اضافه کردند: بیشتر این مسئولان برای پوشش و انعکاس اخبار به سراغ خبرنگار نمی روند و در نشست ها از رسانه هیچ گونه دعوتی بعمل نمی آورند اما زمانی که مورد مواخذه قرار می گیرند، خبرنگار را مقصر می دانند و کم کاری اصحاب رسانه را علت اصلی ضعف در پوشش و انعکاس اخبار شهرستان عنوان می کنند.
آنان دسترسی سخت و دشوار خبرنگاران به منابع خبری بویژه مدیران اجرایی را یکی از مهم ترین مشکلات کنونی حوزه رسانه در این شهرستان دانستند و افزودند: بسیاری از نشست ها در پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار می شود و در پاره ای از اوقات مشاهده می شود، برای دعوت خبرنگاران، به صورت سلیقه ای عمل می شود که این رفتار به هیچ وجه جالب، خوشایند و قابل قبول نیست.
توجه ویژه به مشکلات و نیازمندی های اصحاب رسانه در شهرستان ها، فعال کردن نمایندگی خانه مطبوعات در رودان، رعایت عدالت در توزیع آگهی ها و گزارش ویژه و پیگیری بیمه و مسکن خبرنگاران بخشی از مهمترین مطالبات اصحاب رسانه بود که در آئین روز خبرنگار مطرح شد.
آئین بزرگداشت روز خبرنگار در شهرستان رودان در سال 96، به همت ستاد گرامیداشت روز خبرنگار در فضایی سرشار از شور، هیجان و نشاط شامگاه چهارشنبه 18 مرداد ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری شیخ طوسی این شهر برگزار شد.
بیان خاطرات تلخ و شیرین از روزهای سخت و طاقت فرسای کار، اجرای موسیقی زنده، سخنرانی و تجلیل از فعالان عرصه رسانه و مطبوعات از جمله برنامه های آئین روز خبرنگار در رودان بود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید