عبدالحمید حمزه پور شنبه در گفت و گو  اظهار داشت: این سایت های آبرسانی با ظرفیت تولید یکهزار و 420 مترمکعب در شبانه روز (5/2 میلیون مترمکعب در سال) جهت آبرسانی به 139 روستا در دست ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: هفت سایت آبرسانی برای 40 روستا با ظرفیت تولید5 هزارو 400مترمکعب در شبانه روز( 2 میلیون مترمکعب در سال) در حال مطالعه است.
حمزه پور با اشاره به کل هزینه سرمایه گذاری در بخش آب شیرینکن ها (به جزء آب شیرینکن مپنا ) 930 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حوزه آبشیرینکن ها اب و فاضلاب روستایی هرمزگان بهترین عملکرد را در سطح کشور داشته است.
مدیرعامل آبفار هرمزگان خاطرنشان کرد: متوسط نرخ روستا نشینی استان 50 درصد بوده که 21 درصد بالاتر از رقم متناظر ملی می باشد و شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب فقط 72درصد است.
وی اظهار کرد: 100میلیارد تومان اعتبار درسال گذشته برای آبرسانی به روستاهای محروم این استان توسط دولت تدبیر وامید هزینه شد که بیش از چهاربرابر سالهای گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان یاد آورشد: با اقدام های انجام شده و اجرای پروژه های آبرسانی تعداد روستاهای آبرسانی با تانکر از ٤٠٠ روستا به کمتر از ١٠٠روستا رسیده است.
حمزه پور تصریح کرد: امیدواریم با نگاه و توجه ویژه ای که در برنامه ششم توسعه به ابرسانی روستایی شده بتوانیم استان هرمزگان را در بخش روستایی به منطقه پایدار تبدیل کنیم.
تعداد کل روستاهای استان هرمزگانیک هزارو730روستا، تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی یک هزارو 245روستا،تعداد روستاهای تحت پوشش شرکت1030روستا است که 375 حلقه چاه، 54 دهنه چشمه، یک رشته قنات، 18 سایت آبشیرینکن و سایر انشعابات آّب روستایی استان را تامین می کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید