داوود کشاورزیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان اظهار کرد: از اینکه در جمع مدیران و فعالین بخش حمل‌ونقل در هرمزگان رسیده‌ام بسیار خرسندم و برای همه حاضرین در این مراسم آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ایام را از خداوند منان خواستارم.

وی ادامه داد: مراسم امروز برای تقدیر و تشکر از خدمات مدیری شایسته و خوش‌آمد گویی به مدیر جدید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان است که مدیر گذشته از چندین ماه قبل درخواست انتخاب فرد جدیدی را برای تصدی این پست هم‌زمان با فرارسیدن بازنشستگی‌اش به ما ابلاغ کرده بود.

کشاورزیان تصریح کرد: از آقای مجرد درخواست داشتم که پس از بازنشستگی در این سازمان همکاری خود را با ما حفظ کنند اما وی قبول نکرد و در بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: مدیر جدید کارنامه بسیار خوبی در زمینه فعالیت خود داشته است و مدیریت حمل‌ونقل استان آذربایجان شرقی آخرین سمت وی بوده است که با توجه به اینکه هرمزگان استان مهمی درزمینهٔ حمل‌ونقل کشور به شمار می‌رود بنا را بر این قراردادیم که از فردی که سابقه مدیریتی در زمینه حمل‌ونقل در استان دیگری را داشته است در این سمت استفاده کنیم و از دیگر معاونین این بخش در هرمزگان برای سمت مدیریت در استان‌های دیگر نیز بهره بریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور اضافه کرد: هرمزگان در زمینه حمل‌ونقل استان بسیار مهمی به شمار می‌رود و مدیر گذشته خدمات شایسته‌ای را در این استان انجام داده است، مشکلاتی نیز پیش رو بود و آیین‌نامه‌های دولت نیاز به بررسی داشت و بنا بر این است که با درآمد پایانه‌ها برای آن‌ها هزینه شود که این مهم آغازشده است و در دوره مدیریت جدید باید به‌خوبی ادامه یابد.

وی بیان کرد: کارهای اساسی در زمینه حمل‌ونقل انجام‌شده است و چند ماه است رانندگان در بندرعباس می‌توانند به‌صورت مجازی اقدام به اخذ نوبت کنند و 24 ساعت قبل از موعد به بندرعباس مراجعه کنند و حواله بار خود را تحویل بگیرند.

کشاورزیان ابراز کرد: در این مدت تعاملات خوبی با گمرک و اداره بنادر نیز انجام‌شده است که مدیریت جدید این پیکربندی را حفظ می‌کند و خدمات و ارتباطات را گسترش خواهد داد.

وی تأکید کرد: در بخش ملی آیین‌نامه‌ها نیاز به اصلاح دارند که در بخش حمل‌ونقل مسافر این اصلاحات روند چشمگیرتری را داشته است و هر اتوبوس و راننده در یک بخش مسافربری به فعالیت می‌پردازد که این بخش به‌صورت همنام در سراسر کشور است و امیدواریم این طرح به‌خوبی انجام شود و به دنبال این موضوع در دیگر بخش‌های حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مسئولیت همه راه‌های کشور از روستایی تا آزادراه‌ها بر عهده این سازمان است که در حال حاضر 34 هزار و پانصد کیلومتر راه شریانی را دارا هستیم و هرساله بازبینی آن‌ها در حال صورت گرفتن است که از بودجه ملی در این زمینه هزینه می‌شود اما درراه‌های غیر شریانی باید از محل منابع استانی هزینه شود که منابع استانی به‌هیچ‌وجه جوابگو این مهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال کسب منابع پایدار هستیم، امسال بودجه عمرانی کمتری را برخوردار هستیم که اگر خرابی از روح جاده‌ها به جسم آن‌ها سرایت کند منجر به خسارات هنگفتی می‌شوند که نیازمند یاری در این زمینه هستیم و بیشترین فشارها بر پیمانکاران وارد است.

کشاورزیان افزود: سامانه عملکرد مدیریت اتوبوس‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم و رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند که این نظارت را بر رانندگان خودروهای سنگین که به جابه‌جایی بار می‌پردازند، نداریم و افسران راهنمایی و رانندگی باید بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشند که به‌زودی با نصب این سامانه بر روی کامیون‌ها نیز امیدواریم با کنترل بیشتر از تصادفات بیشتری جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: تا سقف 70 درصد قیمت خودرو در بخش مسافربری اعطای وام با پرداخت‌های آسان را در حال ارائه هستیم و برای بخش حمل‌ونقل نیز در حال رایزنی برای اعطای وام هستیم و محدودیت‌هایی را برای ناوگان‌های قدیمی فرسوده اعمال خواهیم کرد و باید بپذیریم که دارندگان وسایل نقلیه به‌روزتر هزینه‌های سنگین‌تری را دارند و نمی‌توانند مدت‌زمان بیشتری را در موضع بارگیری بمانند و افرادی که کامیون‌های فرسوده دارند هرچه زودتر اقدام به نوسازی خودروهای خود کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور در پایان گفت: برای مدیریت جدید این مجموعه آرزوی توفیق روز افزون را دارم و توصیه می‌کنم با مجموعه‌های زی ربط همکاری‌های لازم را داشته باشند و ارتباط خوبی با همکاران خود داشته باشند، زیرا اگر همکاران از وی راضی نباشند مردم نیز از مجموعه رضایت نخواهند داشت و امیدوارم با خوش‌نامی به مسئولیت خود در این پست پایان و به خدمت در جایگاه‌های بالاتر ادامه دهد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید