علی کریمی دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: از این شمار، تاکنون چهار واحد به ظرفیت10 هزار تن در شهرستان های بندرلنگه و قشم به بهره برداری رسیده و برای 100 نفر شغل ایجاد شده است.
کریمی بیان داشت: پرورش ماهی در قفس یک دوره ای است که این دوره از فروردین پارسال آغاز شده و تا مرداد امسال ادامه دارد.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان پیش بینی کرد تا پایان دوره 4 هزار تن ماهی از 52 قفس در استان برداشت شود.
وی خاطرنشان کرد: ماهیان برداشت شده علاوه بر تامین مصرف داخلی به کشورهای روسیه و امارات متحده عربی نیز صادر می شود.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت : شیلات استان به سرمایه گذاران در پرورش ماهی در قفس از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می کند.
کریمی تصریح کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس به عنوان شاخص ارزیابی فعالیت های شیلاتی محسوب می شود و این طرح مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی شیلات است.
لازم به ذکر است، قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران اواخر آذرماه پارسال در بندرعباس گفت: موافقت اصولی پرورش 250 هزار تن ماهی در قفس صادر شده که استان هرمزگان با داشتن سهمی حدود 90 هزار تن، محور اصلی پرورش ماهی در قفس در کشور است.
براساس اعلام سازمان شیلات ایران ، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ، سالانه 200 هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس در دریاهای کشور تولید شود.
طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس در هرمزگان به صورت آزمایشی از سال 86 شروع و پس از رکود طولانی در دولت یازدهم برای احیای ان گامی های اساسی برداشته شد و اکنون به جایگاه نسبتا مطلوبی دست یافته است.
هرمزگان حدود سی هزار صیاد و 22 بندر صیادی دارد که 12 بندر آن به تعاونیهای صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید