منطقه خلیج‌فارس در میناب، حجت‌الاسلام میرزا محمدحسین معتمدی فر، افزود: رمضان آمده که انسان را از بند شیاطین رهایی بخشد، شیطان می‌گوید من سوار بر ذریه آدم می‌شوم افسار آن‌ها را در دست خود می‌گیرم و نبی مکرم اسلام دراین‌باره می‌فرماید ماه رمضان ماه آزادی از قیدوبندهای شیطانی است.

امام‌جمعه میناب، عنوان کرد: هیچ ماهی به‌اندازه رمضان برای انسان ارزش‌افزوده ندارد، یک‌شب این ماه برابر با هشتاد سال است و خواب انسان در این ماه عبادت است.

وی رمضان را ماه تلاش و توفیق نام برد و اظهار کرد: این ماه را باید ماه تغییر و اصلاح دانست و گفت اگر کسی به دنبال تغییر و اصلاح در رفتار و غلبه دادن روح بر جسم است بهترین زمان، رمضان است.

معتمدی فر یکی از عمده مشکلات مسلمانان را بی‌برنامگی دانست و عنوان کرد: یکی از اشعار مخربی که در رواج بی‌نظمی وجود دارد قصه موسی و شبان است و این شعر نظم در امور دینی را لازم نمی‌داند.

خطیب جمعه میناب دراین‌باره خاطرنشان کرد: ماه رمضان آمده که نظم را در زندگی ما وارد کند و امروزه روانشناسان میگویند کودکی که در خانواده منظم زندگی و رشد کند بسیار موفق است.

وی گفت: هرکس که در این ماه احسان و افطار به مؤمنان دهد همانند این است که بنده‌ای را آزاد کند.

حجت‌الاسلام معتمدی فر صله‌رحم را از امورات واجب در این ماه نام برد و یادآور شد: به گفته معصومین هرکس که یتیمی را در این ماه گرامی بدارد خداوند در قیامت وی را محترم و گرامی می‌دارد.

امام‌جمعه میناب، افزود: ماه رمضان ماه امانت‌داری است و باید در این ماه به وظایف محوله  رمضان عمل کنیم.

وی انتخابات اخیر را دارای مشارکت بالا و رقابت جدی دانست و گفت: 29 اردیبهشت باید به‌عنوان رکورد در کتاب گینس ثبت شود.

حجت‌الاسلام معتمدی فر پیروز واقعی انتخابات را مردم برشمرد و افزود: مردم به وظیفه خود در انتخابات عمل کردند و حال نوبت مسئولان است که وظایف خود را نسبت به ملت انجام دهند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب و وزیر امور خارجه آینده اظهار کرد: در مقابل استکبار جهانی و مجامع بین‌المللی درشان این هفتاددرصدی که در انتخابات شرکت کردند حرف بزنند و از حقوق این ملت دفاع کنند.

خطیب جمعه میناب، گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند و ما این انتخابات را بیعت دوباره ملت با ایشان می‌دانیم.

معتمدی فر شوراهای منتخب شهر میناب را جوانانی صاحب‌فکر و انگیزه دانست و افزود: نباید از سپردن کارها به جوانان ترسید و باید آن‌ها را در این مسیر یاری کنیم.

وی خطاب به شوراهای منتخب میناب، گفت: اگر می‌خواهید شهری آباد داشته باشیم باید نگاهمان به میناب نگاهی استانی، کشوری و جهانی باشد.

امام‌جمعه میناب، افزود: شایعه بریدن حب از بیت‌الله الحرام و بخشیدن پول آن به فقرا به‌ظاهر چیز خوبی است و درصورتی‌که در باطن نقشه شومی از سوی دشمنان اسلام است و در تلاش‌اند این واجب را در زندگی مسلمانان و شیعیان کمرنگ کنند و ما نمی‌توانیم به‌دلخواه خود اصول را تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام معتمدی فر، شهردار میناب را جوانی بومی و خوش‌فکر نام برد و خاطرنشان کرد: شهردار موجود جوانی خوش استعداد و باقدرت مدیریت بالاست و حقیقتاً باید کارهای انجام‌شده را به سرانجام برساند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید