رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان برای ما تفاوتی ندارد چه کسی انتخاب خواهد شد، اظهار کرد: همه ما دوست داریم افرادی توانمند، دلسوز و کاردان انتخاب شوند اما نمی‌توانیم تعیین کنیم چه کسی انتخاب می‌شود چراکه انتخاب را به مردم سپرده‌ایم و باید به آن احترام بگذاریم.

احمد مرادی صبح امروز در کارگاه آموزشی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان، اظهار کرد: از آقای هاشمی تختی و آقای ذوالقدر به‌عنوان اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان هرمزگان و آقای مجیدی زاده دبیر این هیئت تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره که پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا هم‌زمان در کل کشور و همچنین هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری و هم‌زمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در غرب استان است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان با بیان اینکه هر 13 شهرستان و 37 بخش استان باید به‌صورت هماهنگ و در عامل با هم باشند، افزود: باید جایگاه هیئت‌های اجرایی را در نظر گرفت تا مسئولیت خود را به بهترین نحو به پایان برسانند.

مرادی با اشاره به اینکه جایگاه انتخابات در کشور مشخص بوده و شأنی قانونی دارد، ملاک ما در انجام وظایفمان قانون است، اضافه کرد: باید سعی و تلاشمان در جهت چهارچوب قانون باشد و هرچه قانونمندتر عمل کنیم میزان اعتماد مردم به‌نظام و مشارکتشان در انتخابات بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید در انجام وظایف دقت بسیار داشته و آخرت خود را به دنیا نفروشیم، اضافه کرد: جایگاه هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار حساس بوده و بررسی صلاحیت‌ها باید با حفظ آبروی مردم و کاندیداها، بدون حاشیه و بر اساس وظیفه قانونی و انسانی باشد و آن زمان است که می‌توانیم افتخار کنیم که انتخابات سالمی را رقم زده‌ایم.

این نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت با اشاره به اینکه انتخابات بسیار مسئله مهمی است اما اینکه چه کسی رأی بیاورد برای ما مهم نیست و نباید باشد، تصریح کرد: ما تنها باید کاندیداها را بر اساس 4 اصل و معیاری که مورد تائید قانون‌گذاران است تائید یا رد کنیم و رأی آوردن یا نیاوردن آن‌ها به ما ارتباطی ندارد.

مرادی با بیان اینکه افراد حاضر در این جلسه گلچینی از افرادی هستند که قرار است کار نظارت بر انتخابات را پیش ببریم، عنوان کرد: تمام تلاش و دقتمان را به کار بردیم تا بهترین افراد را بدون در نظر گرفتن جناحشان و اینکه به بنده و یا دیگر نمایندگان رأی داده‌اند یا خیر انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انتخابات حدس و گمان‌هایی بین مردم در خصوص صلاحیت یا عدم صلاحیت کاندیداها وجود دارد، بیان کرد: از زمانی که کار را آغاز می‌کنیم تا حین برگزاری و پس از انتخابات با مسائلی روبه‌رو خواهیم شد که شوخی‌بردار نیست.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان با بیان اینکه می‌توان آسان آبروی کسی را زیر سؤال برد و یا وظیفه خود را انجام داد، ابراز کرد: هرکدام از ما باید بر اساس اراده‌ای که داریم و لطفی که خداوند در وجودمان قرار داده است تصمیم گرفته وظایفمان را به نحو احسن انجام دهیم.

مرادی بخش اصلی وظایف و مسئولیت‌های این هیئت را در زمان بعد از انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: بعد از اعلام نتایج ممکن است اعتراضاتی شود و یا افرادی خوشحال یا ناراحت باشند که باید برای همه این اتفاقات آمادگی لازم ر داشت.

وی با تأکید بر اینکه برای ما تفاوتی ندارد چه کسی انتخاب خواهد شد، اظهار کرد: همه ما دوست داریم افرادی توانمند، دلسوز و کاردان انتخاب شوند اما نمی‌توانیم تعیین کنیم چه کسی انتخاب می‌شود چراکه انتخاب را به مردم سپرده‌ایم و باید به آن احترام بگذاریم.

این نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت با اشاره به اینکه حساسیت کار ناظران شعب به‌خصوص در روستاها بسیار بالا است، افزود: باید با صبر و حوصله و توجیه قانونی تذکرات لازم را قبل از انتخابات به مردم بدهند.

مرادی عضویت در این هیئت را فرصت و آزمونی الهی دانست و اضافه کرد: اگر افرادی شرایط چهارگانه را دارا نیستند باید با حفظ حرمت آن‌ها مسئله را پیگیری کنیم برای ممکن است فردی مشهور به فساد نباشد اما نامه‌ای از طرف شخصی علیه وی آمده باشد در این شرایط باید دعوتی کرده و از خود شخص سؤال کنیم نه اینکه بدون اینکه فرد فرصت دفاع داشته باشد او را رد و نامه را رو کنیم، این مسئله حق‌الناس است و باید از هوای نفس و شیطان بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه بیشترین حساسیت بر روی مرکز استان است که بنده و آقای هاشمی تختی مسئولیت آن را بر عهده داریم و چون در یک حوزه هستیم در انتخاب اعضای هیئت به مشکلی بر نخورده‌ایم، تصریح کرد: حوزه شرق را هم به آقای ذوالقدر سپرده‌ایم و امیدواریم افراد انتخاب‌شده از سوی آقای ذوالقدر نیز به ایشان کمک کنند تا انتخابات خوبی را پشت سر بگذاریم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان با اشاره به اینکه در غرب استان نماینده‌ای نداشتم اما سعی کردیم افراد شایسته‌ای را انتخاب کنیم، بیان کرد: از خدا می‌خواهم همه ما در این آزمایش و مسئولیت خطیر و حساس سربلند باشیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید