مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خبر داد
کاشت 111 هزار اصله نهال در هرمزگان به‌مناسبت هفته درختکاری / طی 3 سال اخیر 650 هزار اصله نهال حرا در سواحل هرمزگان کاشته شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: 20 هزاراصله نهال به مناسبت روز درختکاری در هرمزگان کاشته شد که تا پایان این هفته به 111 هزار اصله می‌رسد.

امید ذاکری  با بیان اینکه در مراسم روز درختکاری دو هزار اصله نهال در بندرعباس غرض شد، اظهار داشت: مراسم آغازهفته منابع طبیعی و آبخیزداری با کاشت 20 هزار اصله نهال در سطح استان هرمزگان برگزار شد که دو هزاراصله نهال به مناسبت این روز در بندرعباس کاشته شد و تا پایان هفته درختکاری، کاشت این تعداد نهال به 111 هزار اصله می‌رسد.

وی افزود: جشن ملی درختکاری هرساله در سطح کشور برگزارمی‌شود که نشان می‌دهد درختکاری در فرهنگ ایرانیان نهادینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با بیان اینکه منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است، تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب(مدظه‌العالی) برتحقق نهضت فراگیر جهت سرسبز نگهداشتن کشور تاکید فرموده‌اند و همکارانمان در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان سربازان این نظام و نهضت سرسبز نگهداشتن کشور هستند.

ذاکری از کاداستر یک میلیون هکتار اراضی استان، اجرای یک میلیون و300 هکتار طرح حفاظت مشارکتی، ساماندهی و حمایت از چهار هزار خانوار مرتع‌دار توسط اجرای طرح‌های مرتع‌داری و ممیزی مراتع، احیای و تقویت پوشش گیاهی 1200 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی و بیابان‌های استان با استحصال روان‌آب‌های سطحی، 1600 هکتار جنگل‌کاری، اجرای 74 سازه آبخیزداری با استحصال 40 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌های سطحی با اعتبارهای دولتی و اجرای 48 سازه آبخیزداری با اعتبار 65 میلیارد ریال با مشارکت خیرین، تولید و کاشت 650 هزار اصله نهال حرا برای توسعه جنگل‌های مانگرو به‌عنوان بخشی از عملکرد اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی ابراز کرد: برای نخستین بار در کشور توسط استانداری هرمزگان، پروانه تأسیس و فعالیت مجمع خیرین آبخیزداری هرمزگان را صادر شده است که نقش زیادی در توسعه و گسترش فعالیت و مشارکت خیرین استان در این حوزه داشته است.

این مسؤول اظهار کرد: 95 درصد از عرصه‌های استان را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهند که به‌صورت شبانه‌روزی وعلی‌رغم کمبودها حفاظت و صیانت می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عنوان داشت: هرمزگان در طرح حفاظتی که نقش مهمی در پیشگیری از تخریب منابع طبیعی دارد در سال جاری جزو سه استان برتر کشور شده است.

ذاکری بابیان اینکه 111 هزار اصله نهال در این هفته کاشته می‌شود یادآور شد: تعدادی نهال هم در هفته درختکاری به یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای حادثه پلاسکو غرس خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: امسال 9 هزار دانش آموز در قالب طرح همیار طبیعت ساماندهی شدند و تا پایان سال تحصیلی به 15 هزارنفر خواهند رسید.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید