آیت‌الله نعیم‌آبادی:کمک به دیگران را در آستانه نوروز از یاد نبریم/ شهرداری و قوه‌قضائیه نظارت بیشتری بر ساخت‌وسازها داشته باشند

خبرگزاری فارس: کمک به دیگران را در آستانه نوروز از یاد نبریم/ شهرداری و قوه‌قضائیه نظارت بیشتری بر ساخت‌وسازها داشته باشند

امام جمعه بندرعباس از نمازگزاران ظهر جمعه این شهر خواست تا در آستانه نوروز کمک به همنوع را از یاد نبرند.

  آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس و در ادامه سلسله بحث‌های مرتبط با آسمانی‌بودن آیات الهی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به توهین‌کنندگان به قرآن و آنهایی که قرآن را زمینی می‌خوانند در بخش‌های مختلف و در آیات گوناگون پاسخ‌های صریحی داده است که بر حقانیت رسالت رسول مکرم اسلام تأکید دارد.

وی افزود: خدا در قرآن سه دسته از انسان‌ها را ظالم‌ترین در زمین خوانده است. اول آنهایی که به خدا دروغ می‌بندند. دوم آنهایی که به دروغ به مردم از وحی خداوند به خودشان سخن می‌گویند در حالی که وحی به آنها نشده و سوم دسته‌ای هستند که می‌گویند می‌توانیم کتابی نظیر قرآن بیاوریم، در حالی که هیچ کس قادر به آوردن کتابی مانند قرآن نیست.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به این که چطور محمد (ص) که به پاکدامنی و عفت و ایمان در آن دوران معروف بوده، می‌تواند به مردم دروغ بگوید و یا نسبتی ناروا بیان کند، خاطرنشان ساخت: همه این‌ها بیانگر آن است که رسول خدا به بهترین نحو ممکن رسالت آسمانی خود را انجام داده و قرآن کتاب خدا است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در خطبه‌های دوم نماز جمعه بندرعباس عنوان کرد: در آستانه نوروز به همنوعان خویش کمک کنید. رسول خدا می‌فرماید که هر کسی که مومنی را خوشحال کند، رسول خدا را خوشحال کرده و امام باقر نیز در احادیث مختلفی فرموده‌اند که هیچ کاری نزد خداوند محبوب‌تر از شادکردن دل برادر و خواهر دینی نیست.

وی تأکید کرد: بارش رحمت الهی که از چند روز قبل در سراسر استان آغاز شده و ادامه دارد، نشانه‌های رحمت بی‌پایان الهی بر استان خشک هرمزگان است و باید قدر این نعمت را به خوبی بدانیم و برای ذخیره ساختن این آب‌ها بخصوص برای روزهای گرم و بی‌آب تلاش بیشتری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: از رحمت خدا بیاموزیم و با هم به رحمت و بزرگواری رفتار کنیم و از مال و دارایی خود به دیگران ببخشیم تا همه بتوانند در سایه رحمت و عزت الهی زندگی کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان کرد: روز مهندس نیز نزدیک است و این روز را به همه مهندسان تبریک می‌گویم و امیدوارم که جامعه مهندسان به رسالت خودشان به بهترین شکل ممکن عمل کنند تا ساخت و سازهایی ایمن وجود داشته باشد.

وی در بخش پایانی اظهارات خود در نماز جمعه بندرعباس از شهرداری‌ها و قوه قضائیه خواست تا نظارت بیشتری بر ساخت و سازها داشته باشند و مانع از ساخت سازه‌های بی‌کیفیت و ناایمن شوند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید