مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: تک تک افراد جامعه می توانند نیکوکار اجتماعی باشند و گاهی با یک محبت ساده می توان آلام روانی و کمبود عاطفی یک شخص را کاهش داد و از کشیدن او به پرتگاه آسیب های اجتماعی پیشگیری و جلوگیری کرد.

 به نقل از روابط عمومی استنداری هرمزگان منصور اخلاقی پور در همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر که با عنوان ‘خیر ماندگار’ برگزار شد، اظهار داشت: نباید خود را معطوف به برگزاری همایش ها و سمینارها کنیم بلکه باید از مردم و نیکوکاران دعوت کرده تا در میدان آسیب های اجتماعی حاضر شوند.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی با کمی توجه برای افراد جامعه قابل مشاهده و لمس هستند، افزود: گستردگی پیامدهای آسیب های اجتماعی می طلبد تا مقابله با آسیب ها نیز همه گیر و گسترده باشد تا به نتیجه موثر دست یابیم.
وی ، کارشناسان دستگاه ها را تاثیرگذارترین بدنه اداری و سازمانی دانست و یادآور شد: کارشناسان اجتماعی و فرهنگی در قبال آسیب های اجتماعی بویژه در زمینه پیشگیری از اعتیاد می بایست وظایف سازمانی و فراسازمانی را برای دستگاه خود تعریف کرده و در این حوزه با برنامه ریزی ورود کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان تصریح کرد : راه اندازی یک پایگاه داده با قابلیت بروزرسانی مداوم برای آسیب های اجتماعی نیاز امروز کشور و استان هرمزگان است که در اداره کل امور اجتماعی استانداری گام به گام در دست پیگیری و تهیه است.
اخلاقی پور خاطر نشان کرد: اطلاعات صحیح در زمینه آسیب های اجتماعی بسیار با اهمیت است و تکیه بر مشاهدات میدانی در این زمینه می تواند احساسی و دور از واقعیت صورت گیرد که در این شرایط برنامه ریزی درست کاری دشوار است.
بنا به اظهار و در سال های اخیر مساله و آسیب های اجتماعی به یک موضوع حاکمیتی تبدیل شده که شاید در گذشته از این درجه ی توجه و اهمیت برخوردار نبوده است و باید از این فرصت بیشترین و بهترین استفاده را در راستای بهبود وضعیت اجتماعی استان کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید