رئیس جمعیت هلال احمر نهبندان گفت: ساعت 45 دقیقه بامداد روز پنجشنبه در اثر ریزش سقف خانه ای در محله عشایری چاه مرتضی(منطقه چاه ژاله ای ) این شهرستان سه نفر از جمله مادر و 2 فرزندش کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

حسین رضایی روز پنجشنبه  افزود: با اعلام این حادثه گروه های امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند که 2 نفر از زخمی ها سرپایی درمان شدند و یک نفر به بیمارستان منتقل شد.
وی اضافه کرد: بنا و سقف خانه های محله عشایری چاه مرتضی که منطقه دامداری است بیشتر از خشت و چوب ساخته شده است .
رضایی اظهار کرد : هفته گذشته در اثر بازندگی برای پیشگیری از بروز حادثه در ٢ مرحله خصوصا جمعه گذشته به اتفاق مسئولان اداره امور عشایری نهبندان گروهی به منطقه و محله عشایری یاد شده ، اعزام شدند که با توجه به شرایط بحرانی، 2تخته چادر، تعدادی پتو ، چراغ و پلاستیک روکش چادر ، در اختیار ٢ خانواده از جمله خانواده متوفی برای کشیدن در روی چادر به آنان تحویل شد .
وی اضافه کرد: یکی از خانواده ها از چادر استفاده کرد، ولی خانواده متوفی نه تنها از چادر استفاده نکرد، بلکه روکش پلاستیکی چادر را برای پوشاندن سقف خانه استفاده کرد.
وی یادآور شد: پس از بارندگی هفته گذشته هوای منطقه صاف و آفتابی شد، باید روکش پلاستیکی چادر از سقف خانه جمع می کردند، این کار انجام نشد، رطوبت حاصل از بارندگی در پشت بام راهی برای خروج نداشت و در نتیجه سقف خانه ریزش کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر نهبندان گفت : این جمعیت هنگام بارندگی ها به کسانی که در خانه های گلی و چوبی منطقه زندگی می کنند ، علاوه بر سایر ملزومات اضطراری ، بنا به تشخیص ، چادر و پلاستیک هایی به عنوان روکش چادر تحویل خانوارها می دهد ، برخی خانواده ها از رو کش پلاستیکی استفاده غیر غیراصولی می کنند .
رضایی بیان کرد : اگر روکش پلاستیکی چادر با آفتابی شدن از سقف خانه برداشته می شد ، شاهد وقوع حادثه دلخراش نبودیم

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید