نخستین “شب‌شعر فجر” دانشگاه پیام نور هرمزگان، بر عرشه لندینگ کرافت حکیم در زیر پرتو طلایی و ملایم نور ماهتاب در بندرپهل شهرستان بندرخمیر، نزدیک‌ترین راه آبی‌سرزمین مادر به بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان برگزار شد.

، سرزمین” نمک ماده” در جغرافیای جنگل‌های حرا، در قلب فیروزه‌ای گنبد بلند آسمان و پهنه پرافتخار خلیج‌فارس، درخور خوریان، شاعران سرزمین شرجی و نخل، گرد هم آمدند تا به سبک هنرمندانه، ظفرمندی انقلاب عزیز را در گوش ستاره‌ها، هم‌زمان با تن لخت باد، فریاد بزنند و در دل تاریکی شب بسیار سرد زمستانی بندر باستانی پل، عاشقانه جشن بگیرند.

طنین دل‌نشین تک‌نوازی ساز جفتی” خالو قنبر راست‌گو” دکترای افتخاری موسیقی، با ترانه نوستالژی شمال هندن و کوکو کو، خاطره به‌یادماندنی را برای اهالی متعالی نگر شعر و ادبیات هرمزگان، رقم زد.

راشد انصاری، طنزپرداز برجسته کشور، با رباعی”فقط هوو می‌چسپد ” چراغ گردسوز این محفل را شعله بخشید و با یک غزل و یک شعر سپید، سایه سنگین سخنرانی‌ها را ازسر بی‌سر شعر سترد. فرزانه فرخی نژاد با دو اثر عامیانه بندری و فارسی، یخ شب شاعران را شکست.

جواد ضمیری از شاعران خوش‌نام هرمزگانی پیش از خوانش غزل اجتماعی و حزن انگیزش، اعتراض و عصبانیتش را بابت کم‌توجهی به شاعران در این مراسم، غیر شاعرانه و محکم اعلام کرد و گفت: ادبیات، همه‌چیز یک ملت است و شاعران، اعتبار و هویت شهر هستند، از هم‌عصران حافظ و سعدی فقط نام آن‌ها باقی‌ مانده است و اگر پس از هزار سال کسانی به هرمزگان بیایند نام شاعران این سرزمین، زنده خواهد بود.

مسلم محبی دیگر شاعر شاخص هرمزگانی هم که با فاصله نسبت به ضمیری، پشت تریبون قرار گرفت در ادامه با جمله “حرمت شاعر باید رعایت شود ” اعتراض تندش را ابلاغ کرد.

مرتضی نصیری از دیگر شاعران حاضر در مراسم، با خوانش شعر فجر 35 سال پیش، اذهان را به دوره دفاع مقدس برد و با دیگر شعر فولکلور، بومی سرایی را رونق بخشید.

شیخ علی ماهیگیر که به‌پاس قدردانی از حضور دانشگاه پیام نور در احیای شب‌شعرهای دانشگاهی، حتی شب‌شعر سیریک، زادگاهش را ترجیح نداده بود، مسافت شرق تا غرب استان را با خودرو نقلیه خصوصی پیموده بود، خوانش شعر زیبایی داشت.

عبدالحمید انصاری نسب، شاعر دوست‌داشتنی نسل جوان که از فضای موجود لذت می‌برد، اشعار سپید و شنیدنی‌اش را قرائت کرد.

هاجر مهدی حسینی، محبوبه اسماعیلی و پدر پیش‌کسوت و فرهنگی‌اش محمد اسماعیلی؛ عزیز علی نیا، شاعر فرهنگی رویدری، بهار توکلی،لیلا عبادیان،عبدالکریم سرودی، علی کهوری، فضیله یگانه، شیوا شاکری و راحیل قربانی ( دختر 8 ساله) کم سن و سال‌ترین شاعر جمع نیز، اشعارشان را خواندند.

به گزارش ایسنا، در این شب‌شعر که با حدود 2 ساعت تأخیر از ساعت 8 تا 11 شب 19 بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور هرمزگان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره آموزش‌وپرورش و سپاه بندرخمیر با اجرای مجتبی سلیمی و ساره سایبانی برگزار شد، دکتر کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور ایران، پرهیزکار، از مدیران ارشد دانشگاه پیام نور، رحیمی، مشاور ارشد معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور، قائدی، رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان، بهجت نجیبی فینی، از مفاخر و اساتید استان و سایر مسئولان استانی و دانشجویان دانشگاه پیام نور و دوستداران شعر و ادب حضور داشتند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید