تجلیل از قهرمانان با اخلاص/ مراسم تشییع باشکوه شهدای آتش نشان از مصلای تهران آغاز شد/ شهدا در قطعات شهدای مدافعان حرم بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شوند

از ساعتی پیش جمعی از مردم در مصلی حضور یافته‌اند و باتوجه به تعطیل نبودن مدارس و ادارات در پایتخت،بسیاری از کارمندان با گرفتن مرخصی‌ساعتی دراین برنامه حضور می‌یابند.

 ، مراسم تشییع باشکوه شهدای آتش نشانان دقایقی دیگر آغاز خواهد شد این در حالی است که دربهای مصلی امام‌خمینی از ساعت ۶صبح باز شده است و پیکر ۱۶۶ قهرمان‌ملی هم‌اکنون درسالن شبستان قراردارد.

چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو

مجتبی عبداللهی در رابطه با برگزاری مراسم تشییع شهدای آتش نشان، گفت: پیکر شهدای آتش نشان ساعت ۸:۳۰ امروز ۱۱ بهمن تشییع می شود.

وی افزود: پیکرهای شهدا از مصلی تهران به سمت بهشت زهرا(س) تشییع می شود.

رئیس ستاد تشییع شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو ضمن عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری و امت مسلمان و خانواده شهدای آتش نشان و شهرداری تهران، افزود: این شهدا در قطعات شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شوند.

عبدالهی همچنین گفت: چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه نیز از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ بعدازظهر در مدرسه عالی شهید مطهری مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو به منظور تکریم دوباره خانواده های شهدا برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از همه شهروندان نوع دوست که در روزهای پس از وقوع حادثه پلاسکو با حمایت های عاطفی شان دل آتش نشانان را گرم کرده است، ادامه داد: شهرداری تهران به منظور ارائه خدمات به شهروندانی که قصد حضور در مراسم تشییع شهدای آتش نشان را دارند، در صبح مراسم تشییع اتوبوس هایی را در میادین اصلی شهر به صورت رایگان مستقر کرده، همچنین از ابتدای صبح خطوط ۱ و ۳ مترو تهران نیز آمادگی انتقال شهروندان به مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به صورت رایگان را دارد تا این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

شهروندان تهرانی زودتر از زمان اعلام شده در محل مراسم تشییع حاضر شدند

از ساعتی پیش جمعی ازمردم در مصلی حضور یافته‌اند و باتوجه به تعطیل نکردن مدارس و ادارات،بسیاری از کارمندان با گرفتن مرخصی‌ساعتی دراین برنامه حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران نیوز در این مراسم؛ از ابتدای صبح نیروهای انتظامی و راهور در اطراف مصلای تهران مستقر شده اند . همچنین چندین ایستگاه صلواتی در بیرون از محوطه مصلی برپا شده و تعداد زیادی از شهروندان زودتر از زمان اعلام شده با اتوبوس ها در محل مراسم تشییع حاضر شدند.

ازدحام در ورودی مترو مفتح

در حالی که تا ساعت ۸:۳۰ و آغاز مراسم تشییع شهدا زمان کوتاهی مانده ازدحام زیادی در ورودی مترو مفتح به چشم می خورد.

تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم وداع با جانفشانان آتش نشانی

پلیس راهوار تهران بزرگ، تدابیر ترافیکی خاصی برای محدوده مصلی برقرار کرده است. براین اساس، در رابطه با تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان: کلیه پرسنل پلیس راهنمایی و رانندگی از ساعت ۶:۳۰ صبح در طول مسیرهای بهشتی، مطهری، سهروردی، قنبرزاده، علی‌اکبری،‌مدرس و رسالت حضور دارند و این مسیرها را به دطور کامل پوشش خواهند داد.

در صورت نیاز دو محدودیت کلی در مسیر شرق به غرب از سهروردی و شمال به جنوب قنبرزاده از رسالت اعمال خواهد شد. علاوه بر محدودیت‌های کلی اعلام شده در صورت نیاز در برخی از محورهای فرعی نیز محدودیت‌های مقطعی در مسیرهای ورودی خیابان بهشتی اعمال خواهد شد.

سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم وداع با جانفشانان آتش نشانی عنوان کرد: محدودیتهای ترافیکی اطراف مصلی تهران تا پایان مراسم وداع با جانفشانان آتش نشانی برقرار خواهد بود و این محدودیتهای ترافیکی از ساعت ۲۴ شب گذشته در خیابان‌ها و معابر اطراف مصلای تهران اعمال شده است و بر این اساس توقف تمامی وسائل نقلیه در خیابان‌های قنبرزاده، پاکستان، شهید بهشتی و بزرگراه رسالت ممنوع است و خودروهایی که در این مسیر توقف کنند جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: در صورت افزایش جمعیت در مراسم تشییع، پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تدابیر ترافیکی اتخاذ خواهد شد و شهروندانی که برای شرکت دراین مراسم با وسیله شخصی حضور پیدا می کنند، می توانند از پارکینگ های مصلای تهران استفاده کنند و در صورت نیاز دو محدودیت کلی در مسیر شرق به غرب از سهروردی و شمال به جنوب قنبرزاده از رسالت اعمال خواهد شد.

خدمات اتوبوسرانی پایتخت

همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: برای رفاه حال شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان و جانباختگان حادثه پلاسکو ناوگان اتوبوسرانی پایتخت از ساعت ۶ صبح امروز از محل های زیر به انتقال شهروندان به محل برگزاری مراسم اقدام خواهد کرد.
سامانه یک اتوبوسرانی : چهارراه تهرانپارس – پایانه آزادی
سامانه دو اتوبوسرانی: پایانه خاوران- میدان خراسان- شهرک شهید بروجردی ۱۳ آبان (پیروزی).
سامانه سه اتوبوسرانی میدان رسالت – میدان تجریش – میدان نبوت- شهرک شهید محلاتی – فلکه اول و دوم تهرانپارس – جماران- لویزان- حکیمیه.
سامانه چهار اتوبوسرانی : میدان راه آهن – بازار دوم نازی آباد- ابوذر- جلیلی- خزانه بخارایی.
سامانه پنج اتوبوسرانی : میدان صادقیه – شهرک شهید باقری – اکباتان- میدان آذری – یافت آباد- شهرک ولیعصر- تهرانسر- خلیج فارس.
سامانه شش اتوبوسرانی: خانی آباد – پایانه شهید سروری – فلکه اول دولت آبادی- پارکینگ شهرری.
بنا براعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تعداد کافی اتوبوس در محل مصلی پیش بینی شده است تا شرکت کنندگان را به بهشت زهرا منتقل کند و در پایان مراسم نیز آنان را از قطعه ۵۰ به مبادی اولیه بازگرداند.

حضور مسئولین در مراسم تشییع شهدای آتش نشانی

هم اکنون عیسی فرهادی فرماندار تهران و سرلشکر رحیم صفوی در مراسم تشییع شهدای آتش نشانی حاضر شدند.

شهردار تهران، رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر دادگستری و جمعی از شخصیت‌های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان در مراسم حضور دارند.

حضور سفیر سوریه در مراسم تشییع شهدا

سفیر سوریه در ایران از شرکت کنندگان مراسم تشییع پیکر آتش‌نشانان است.

پیام مقام معظم رهبری آرامشی بر دل آتش‌نشانان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در جمع خبرنگاران گفت: پیام مقام معظم رهبری که شب گذشته قرائت شد، آرامشی بر دل آتش‌نشانان بود.

وی ادامه داد: این پیام نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب از فعالیت آتش‌نشانان رضایتمند هستند و اینکه کار آتش‌نشانان را با کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس، برابر دانسته‌اند، برای ما آرام‌بخش بود.

از همه جای ایران برای بدرقه پیکر شهدای آتش نشان آمده‌اند

لحظه به لحظه مصلی تهران که امروز محل بدرقه با پیکر شهدای آتش نشان است، شلوغ تر می‌شود و از همه جای ایران برای بدرقه پیکر شهدای آتش نشان آمده‌اند.

مردم با پرچم های سیاه منقوش با نام زیبای یا حسین به خیابانهای منتهی به مصلی آمدند تا علاوه بر نمایش دوباره همبستگی با خانواده های داغ دار شهدای پلاسکو هم نوا شوند. در این جمعیت که هرلحظه برتعدادشان افزوده می شود پیر و جوان هم گام هم هستند.

همبستگی ملی در میان آحاد مردم

معاون اول رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: واقعه پلاسکو، اگرچه حادثه بسیار بزرگی بود اما توانست همبستگی ملی را در کشور بسیار توسعه دهد به‌گونه‌ای که شهردار تهران می‌گفت، مردمی از جاهای مختلف کشور برای خدمت‌رسانی به تهران آمدند.

جهانگیری ادامه داد: این حادثه یک همبستگی ملی را در میان آحاد مردم نشان داد.

  • با خواندن اسامی شهدای آتش نشان، مردم حاضر در مصلی الله اکبر می گویند و آتش نشانان داوطلب نیز در محل تشییع شهدا حاضر شدند.
  • صحن مصلی امام خمینی (ره) امروز مهمان رزمندگان دیروزی است که برای وداع با پیکر شهدای آتش نشان حضور بهم رسانده‌اند.
  • با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط استاد قصری زاده مراسم تشییع آتشنشانان رسماً آغاز شد.
  • حضور روسای قوا در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان پلاسکو

اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی چون «سپاس مردان ایثار و شهادت»، «بدرود مردان شهید» و «آتش نشانان شهید جان فشان» در مراسم وداع با پیکر شهدای آتش نشان حضور یافته‌اند.

تدفین شهدای آتش‌نشان در قطعه شهدای‌گمنام و شهدای مدافعان حرم 

شهدای آتش‌نشان ۱۱روز پس از شهادت تلخ‌شان، در جوار قطعه شهدای‌گمنام و شهدای مدافعان حرم تدفین خواهندشد.

گفتنی است اقامه نماز توسط آیت الله امامی‌کاشانی صورت می گیرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید