معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان گفت: مدیران دولت تدبیر و امید بر گرفته از تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی هستند و برخی از مدیران از دولت دهم همچنان در پست خود پابرجا هستند از مدیران استانی می‌خواهم اگر عملکرد دولت را اعلام نمی کنند و ترس دارند، حداقل عملکرد خود را به گوش مردم برسانند.

علی رئوفی صبح امروز در یک نشست خبری، افزود: رئیس جمهور روحانی یکی از مظلوم ترین رئیس جمهور های کشور است که بیشتر همجه مرا در طول چهار سال اول ریاست جمهوری خود داشته و هیچ رئیس جمهوری در تاریخ کشور در چهار سال اول چنین مورد هجمه و اهانت قرار نگرفته است.

وی با اشاره به تحولات اقتصادی در کشور، گفت: ایجاد آرامش در  اقتصاد کشور و جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است، برجام، رفع اکثر تحریم‌ها و تحول نظام سلامت از دیگر دستاورهای این دولت است.

رئوفی به بحث ایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 10هزار 800 و از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نیز هشت هزار و 261 شغل در استان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در بهار سال گذشته از لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری در کشور رتبه دوم را داشتیم که در بهار امسال با چهار و نیم درصد کاهش نرخ بیکاری از 15 و شش دهم درصد به 11 و یک دهم درصد رسیدیم که رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری در کشور را کسب کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان به اقدامات انجام شده در  استان در راستاي حمايت از توليد و اشتغال اشاره و بیان کرد: پيگيري و ثبت ايجاد اشتغال از طريق دستگاه‌هاي اجرايي در قالب تعهدات اشتغال كه در سامانه رصد، تشكيل و فعاليت كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد و حمايت از واحدهاي توليدي در راستاس تثبيت اشتغال و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد از جمله اقدامات انجام شده در استان بوده است.

وی اضافه کرد: گسترش مشاغل خرد و مشاغل پشتيبان، ايجاد و توسعه مركز خدمات سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذاري خارجي، سامان دهي اتباع خارجي، اجراي ماده 103 قانون برنامه چهارم و بند “و” ماده 80 قانون برنامه پنجم در خصوص معافيت بيمه حق كارفرما، توسعه دفاتر مشاوره و كارآفريني و مراكز كاريابي، تدوين سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري جهت تعيين ظرفيت هاي اشتغال و سرمايه گذراي استان و توسعه اشتغال روستايي و افزايش تشکیل خانه صنایع دستی در روستاها به منظور ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی خرد و کوچک به صورت تعاونی از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان در زمینه حمایت از تولید و اشتغال بوده است.

رئوفی با مقايسه نرخ اشتغال و بيكاري استان در بخش هاي مختلف اقتصادي، گفت: نرخ بيكاري استان هرمزگان در سال 91 برابر با 11.5 در صد بوده كه در سال  1394 به 11.9درصد رسيده و نرخ مشاركت استان هرمزگان در سال 91 برابر با3 .33 بوده است كه در سال 1394 به 32.2 درصد رسيده است كه 3.9 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: سهم شاغلين بخش كشاورزي استان در سال 1391 برابر با 14.9 درصد بوده است كه در سال 1394 به 18.7 درصد رسيده و داراي  3.8 واحد رشد، سهم شاغلين بخش صنعت استان در سال 1391 برابر با 29.3 درصد بوده است كه در سال 1394 به 31.4 درصد رسيده و داراي  2.1 واحد رشد و سهم شاغلين بخش خدمات استان در سال 1391 برابر با 55.8 درصد بوده است كه در سال 1394 به 49.9 درصد رسيده و داراي  5.9 و واحد كاهش داشته است.
انتهای پیام

15

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید