شامگاه یکشنبه در پی وقوع یک انفجار منجر به حریق در مشهد یک ساختمان مسکونی به طور کامل تخریب شد و چهار عضو این خانواده به علت شدت سوختگی به بیمارستان منتقل شدند، اما دخترک هشت ساله این خانواده روز گذشته جان خود را از دست داد.

با گزارش این حادثه، عوامل امدادی، پلیس Police و اورژانس در محل حادثه Incident واقع در حدفاصل میدان سپاد و میدان امام حسین(ع) حاضر شدند. اطلاعات اولیه مبنی بر این بود که این واحد یک طبقه حدودا هشتاد متری در اثر این انفجار تا ٨٠٠درصد تخریب شده است و چهار عضو خانواده شامل پدر ٣۴ساله، مادر ٢٨ساله، دختربچه هشت ساله و پسربچه ۵ساله در اثر این سانحه دچار سوختگی شدید شده و از سوی تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس اداره حوادث Accidents و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره وضعیت این مصدومان بیان کرد: متاسفانه این مصدومان با سوختگی وسیع پس از انتقال به بیمارستان، به آی‌سی‌یو منتقل شدند.

شهرام طاهرزاده افزود: پدر این خانواده با ٨٧درصد سوختگی، مادر خانواده با ۵۵درصد سوختگی و سوختگی تنفسی، دختربچه و پسر پنج ساله نیز با درصد‌های سوختگی بالا بودند که روز گذشته دخترک هشت ساله جان خود را از دست داد.

قاضی میرزایی، بازپرس ویژه قتل Murder دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز با تایید مرگ این دختربچه هشت ساله از آغاز تحقیقات قضایی برای بررسی علت این حادثه خبر داد.

باز هم پای نشت گاز در میان است

سرپرست ایستگاه‌های ٢١، ٢٩ و ٣٨آتش‌نشانی مشهد که مسئول این عملیات بود، درباره جزئیات این حادثه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در اثر این انفجار توام با حریق ظاهرا این منزل یک طبقه دچار ٨٠درصد تخریب شده بود اما در واقع با توجه به برداشته شدن سقف، این منزل دچار ١٠٠درصد تخریب شده بود.

ایوب خجسته افزود: گذشته از تخریب این منزل مسکونی، یک خانه دیگر و دو خودرو نیز در اثر شدت این انفجار خسارت جدی دیدند و شیشه‌های یک واحد تجاری هم شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه همچنان ادامه دارد و احتمال نشت گاز شهری نیز دور از ذهن نیست، ادامه داد: اما نکته‌ای که جای تامل دارد اینکه در حوادث مشابه این میزان تخریب صورت نمی‌گیرد.

خجسته در پاسخ به اینکه دو مخزن گاز سی‌ان‌جی خودرو نیز در این منزل کشف شده و حادثه به علت انفجار این مخازن بوده است، بیان کرد: هر چند این مخازن درون این منزل کشف شد اما این‌ها منفجر نشده بودند، هر چند احتمال نشت گاز از این مخازن نیز وجود دارد.

وی افزود: روز بعد از حادثه که برای بازدید میدانی به محل رفته بودیم تمام وسایل و مخازن گاز را نیز بستگان خانواده منتقل کرده بودند و طی بررسی‌ها مشخص شد که پدر این خانواده چند وقت پیش خودرویش را فروخته بوده و اینکه این مخازن درون منزل چه می‌کرده‌ خودش جای سوال است.

سرپرست ایستگاه‌های ٢١، ٢٩ و ٣٨آتش‌نشانی مشهد با هشدار به شهروندان درباره باز و بسته کردن مخازن گاز خودروها گفت: به هیچ عنوان نباید مخازن گاز را به داخل منازل انتقال داد یا اقدام به شستشوی داخل آن‌ها کرد و اگر به این مخازن نیازی ندارند، حتما آن‌ها را بفروشند یا به کسی دیگر که لازم دارد واگذار کنند.

وی تصریح کرد: البته این ساختمان نیز ایمن نبود و اگر ساختمان ستون داشت یا دارای دیوارهای محکم‌تری بود، این میزان تخریب در پی نداشت.

وی با اشاره به کوچه‌های کم‌عرض این مناطق و پارک خودروها در دو طرف این معابر کم‌‌عرض بیان کرد: خودروهای آتش‌نشانی به سختی خود را به محل رساندند و باز طبق معمول ازدحام بیش از حد مردم و همکاری نکردن با آتش‌نشانان موجب بروز مشکلات زیادی در محل شد

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید