مراسم تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی

استاندار سمنان با اذعان به اینکه مردم همیشه قدردان آیت‌الله هاشمی بودند گفت: بلندگوداران و صاحبان تریبون ظلم‌های زیادی در حق این عالم و سیاست‌ورز بزرگ و انقلابی روا داشتند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق سمنان، رفسنجانی را رازدار بزرگ رهبری انقلاب خواند و اظهار کرد: تعبیرات ویژه رهبری در نماز میت آیت‌الله هاشمی که تاکنون برای شخص دیگری به‌کار نبرده دلیلی بر جایگاه ویژه آیت‌الله هاشمی و سوز دل رهبری در رحلت ایشان است.

وی افزود: باید تا مادامی که ایشان در قید حیات بودند تجلیل می‌شدند نه امروز که بعد از رفتن‌شان همه کانال‌های تلویزیونی به تجلیل از ایشان می‌پردازند.

تریبون‌دارها ظلم زیادی در حق رفسنجانی روا دانستند

خباز به برخی ظلم‌ها که از سوی برخی تریبون‌دارها در حق هاشمی رفسنجانی روا داشته شد اشاره و تصریح کرد: متاسفانه آن روزها که ایشان به ناحق زیر شدیدترین تهاجم‌ها بود از ایشان دفاع نشد امروز بسیاری از همان‌ها لب به تحسین و تمجید از ایشان می‌گشایند.

وی با بیان اینکه تا وقتی آن گوهر ارزشمند در بین ما بود باید قدر دانسته می‌شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه سودجویان نادانی در این سال‌ها به جفا ایشان را آزردند.

استاندار سمنان با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در پیام ارزشمندشان به زیبایی به این مهم اشاره فرمودند گفت: معظم‌له در پیام خود کسانی که بین ایشان و آیت‌الله هاشمی بود را به خناسان تشبیه کردند. خناسانی که همواره دنبال این بودند که به نفع خود بهره‌برداری کنند.

وی با ناجوانمردانه خواندن تخریب‌های مداوم برخی بر علیه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام،ادامه داد: من خود شاهد بودم در همین آخرین جمعه ماه رمضان در روز قدس عده‌ای نادان در نزدیکی ایشان با صدای بلند به ایشان توهین‌هامی‌کردند و به‌گونه‌ای که ایشان بشنود به دشنام ناموسی و فحاشی‌ …می‌پرداختند اما پاسخ ایشان به همه این نامرادی‌ها و ناجوانمردی‌ها صبر و استقامت بود.

خباز با اشاره به گفتگوهای متعددی که در این چند روزه پیرامون هاشمی از صداوسیما پخش شده گفت: مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین این مصاحبه‌ها بود و از همه ابعاد و دقیق به زوایای مختلف خدمات و مظلومیت هاشمی پرداخته شد.

استاندار سمنان به سفر دیروز خود به کلاته‌خیج شاهرود اشاره کرد و گفت: یک پیرمرد کلاته‌خیجی با اندوه و دلشکستگی می‌گفت چرا این واقعیات را تا پیش از مرگ ایشان نمی‌گفتید.

هرچه بگذرد خلاء هاشمی بیشتر مشخص می‌شود

وی با اذعان به اینکه هرچه بگذرد خلاء هاشمی بیشتر مشخص می‌شود تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی در همه ابعاد گل سرسبد بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه هاشمی همچون لنگری بود برای کشتی انقلاب افزود: ایشان در حوادث مختلف همچون لنگری کشتی را از طوفان عبور می‌دادند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه برخی در حق هاشمی جفا کردند توصیه کرد، همه از هاشمی رفسنجانی درس بگیریم و از این پس بیش از گذشته قدر بزرگان و علمای کشور و یاران امام و رهبری را بدانیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم عده‌ای دست از توهین برنداشته‌اند و به تخریب ادامه می‌دهند گفت: بسیاری از منتقدان هاشمی با هدف تخریب رهبری به هاشمی حمله می‌کردند.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با اذعان به اینکه هاشمی با عزت زیست و با عزت رفت اظهار امیدواری کرد، از این پس قدر یاران امام راحل و دلسوزان انقلاب اسلامی را بیشتر بدانیم.

هاشمی در ورای مرزها بیشتر شناخته شده بود

وی با بیان اینکه هاشمی در ورای مرزها بیشتر شناخته شده بود گفت: هاشمی سیاستمداری بود که هرگاه در مذاکرات رودر روی مذاکره‌کنندگان دیگر کشورها می‌ایستاد یک سر و گردن از آنها بالاتر بود.

وی با بیان اینکه بزرگترین برجستگی و ویژگی هاشمی اعتدال وی بود گفت: ایشان در همه عرصه‌ها و در همه زمان‌ها اعتدال را پیشه کرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه هاشمی حتی در زادگاه خود مورد توهین و تحقیر قرار گرفت اضافه کرد: همین دیروز بود که مردم همان کسی که در زادگاهش به هاشمی توهین کرد را راه ندادند.

وی بر لزوم اخلاقی‌تر شدن جامعه تاکید کرد و گفت: ما انقلاب کردیم که سیاست‌مان را اخلاقی کنیم اما متاسفانه اخلاق‌مان را سیاسی کردیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید