گفتگوی نمک پور با سرکار خانم طیبه خادمی  مسئول بیمه ورزشی شهرستان میناب

  سرکار خانم طیبه خادمی مسئول بیمه ورزشی شهرستان میناب  از نحوه خدمات دهی و برگشت هزینه درمان توسط این کمیته در شهرستان توضیحاتی را ارائه دادند که خواندن این مطلب  می تواند  ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی را  از سردرگمی ورزشکاران و خانواده های آنان  در زمان آسیب دیدگی های  ورزشی آگاه  نماید.
وی در همین  رابطه بیان نمود: با توجه به اینکه آسیب  دیدگی در رشته های ورزشی بسیار فراوان می باشد.  و ورزشکاردر هر مسابقه ی ورزشی و یا تمرینات ورزشی  هر لحظه ممکن است دچار آسیب دیدگی گردد، افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی اقدام به صدور کارت هایی نموده که هر ورزشکار با داشتن آن می تواند در زمان آسیب دیدگی از مزایای آن استفاده کند.
نحوه استفاده از این کارت به این صورت است که 72 ساعت پس از صدور کارت تعهدات آن آغاز می شود و فرد با داشتن سابقه کمتر از دو ماه، مشمول حداقل تعهدات خواهد شد و هر فرد که بش از دو ماه و فروردین هر سال جدید نسبت به تمدید و دریافت کارت جدید اقدام کند. مشمول بیشترین تعهدات خواهد شد.

خانم خادمی اظهار کرد: مربیان  ورزشی و مسئولین باشگاه ها ورزشی  باید هر فرد جدید را بعد از ثبت نام جهت دریافت بیمه ورزشی به اداره ورزش و جوانان راهنمایی نمایند، در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن به عهده خودشان خواهد بود.
نحوه خدمات دهی کارت بیمه ورزشی به این صورت است که ورزشکار باید بعد از آسیب ورزشی می تواند به یکی از روشهای زیر عمل نماید:
1- مراجعه به مسئول پزشکی ورزشی شهرستان میناب  و دریافت فرم گزارش حادثه و ارجاع به پزشک های طرف قرارداد بیمه ورزشی جهت درمان
2- انجام مراحل درمان نزد هر پزشک متخصص و ارائه فاکتورها و پرونده بیمارستان به مسئول پزشکی ورزشی جهت دریافت درصدی از هزینه درمان
مسئول بیمه ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب  افزود:ورزشکاران و مربیان و کلیه دست اندرکاران ورزشی باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر ادامه درمان به سال بعد موکول گردید داشتن کارت بیمه سال جدید الزامی می باشد و البته این نکته حائز اهمیت است که هر ورزشکار باید فروردین ماه سال جدید نسبت به دریافت کارت بیمه اقدام نماید.
نکته مهم این جاست که  کارت بیمه ورزشی فقط در مواقع حوادث ورزشی و با تائید اداره ورزش و جوانان و هئیت های ورزشی مورد نظر   مورد استفاده قرار می گیرد و در مراکز درمانی یا بیمارستان ها قابل استفاده نمی باشد.
امید است که با ارائه این توضیحات ورزشکاران و خانواده های آنها از اهمیت انجام بیمه ورزشی آگاه شوند  و در سال جدید برای دریافت کارت بیمه  ورزشی اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید