رئیس دفتر مطالعات خانواده شهرستان بندرلنگه مطرح کرد

خبرگزاری فارس: بی‌تجربگی و نداشتن علم ازدواج عامل اصلی طلاق/ ازدواج به واسطه فضای مجازی عقلانی نیست

رئیس دفتر مطالعات خانواده شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه ازدواج به واسطه فضای مجازی عقلانی نیست، افزود: امروز که شکاف بین ازدواج جوانان و طلاق صورت می‌گیرد بر اثر بی‌تجربگی و نداشتن علم ازدواج است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه در غرب استان هرمزگان، حجت‌الاسلام مسلم حیدرزاده ظهر امروز در مراسمی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه کبری (س) در جمع مسؤولان و بانوان مسلمان شیعه و سنی در سالن الغدیر بندرکنگ اظهار داشت: امروز که شکاف بین ازدواج جوانان و طلاق صورت می‌گیرد بر اثر بی‌تجربگی و نداشتن علم ازدواج است و همین امر سبب می‌گردد که بعد از مدتی زندگی از هم جدا شوند.

وی افزود: امروز در بین زن و مرد 69 مورد است که زن و مرد نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند چون آنها از اخلاق و رفتار یکدیگر بی‌اطلاع هستند اگر این جوانان قبل از ازدواج کتاب‌هایی که در رابطه با مسائل ازدواج و نحوه زندگی نوشته شده مطالعه کنند به آنها کمک خواهد کرد که با مسائل و مشکلات زندگی کنار بیایند و شرایط را بهتر درک کنند.

رئیس دفتر مطالعات خانواده شهرستان بندرلنگه با اشاره به معضلات و آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تصریح کرد: فضای مجازی روی فکر و اندیشه جوانان ما اثر می‌گذارد و ازدواج به واسطه این فضا عقلانی نیست جوانان ما باید بیشتر به مسئله دین و اخلاق، ایمان روی آورند.

 حیدر زاده در پایان یادآور شد: والدین باید کارهای فرهنگی و زیربنایی به جوانان یاد دهند و تجربیات خود را در اختیار فرزندان خود قرار دهند تا در آینده با مشکل طلاق روبرو نگردند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم به 8 نفر از زنانی که نام آنها خدیجه بود از سوی پایگاه بسیج خواهران کوثر بندرلنگه هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید