بزرگ‌ترین تجمع هیأت‌های عزاداری دانش‌آموزی در هرمزگان روز اربعین برگزار می‌شود

بندرعباس- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین ناحیه آموزشی کشور گفت: تجمع یک هزار و 200 نفره دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به مناسبت اربعین حسینی در بندرعباس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس قاسمی دوشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: این مراسم سه شنبه 25 آبان‌ماه از ساعت هشت صبح در آستان مقدس سید مظفر شهر بندرعباس برگزار می‌شود و حضور دانش‌آموزان در این مراسم جلوه‌گر درک پیام عاشورا از سوی نسل نوجوان و جوان کشورمان است که بصیرت حسینی را سرلوحه رفتار و عمل خود در جامعه قرار دهند.
قاسمی ادامه داد: تربیت حسینی را باید از سنین نوجوانی به دانش‌آموزان آموزش داد و بدون شک حضور دانش‌آموزان در مراسم های عزاداری حسینی و الهام گرفتن از مکتب امام حسین (ع) برای رشد زندگی اجتماعی و ارتقای ویژگی‌های اخلاقی و انسانی در بهبود عملکرد جامعه نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.
وی بیان کرد: تربیت دانش‌آموزانی ولایی برای ساختن آینده کشور و حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای حاصل از خون پاک شهدا اهمیت فراوانی دارد و آموزش و پرورش تلاش کرده تا هم راستا با رشد ظرفیت‌های علمی دانش‌آموزان و بهبود کیفیت تحصیلی به رشد تعهد در میان فرزندان این مرز و بوم نیز اهتمام داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس تاکید کرد: بهترین بستر برای رشد ارزش‌های اخلاقی در جامعه، مراسم های مذهبی و به ‌خصوص مراسم های مرتبط با فرهنگ عاشورایی است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید