باید داستان را زندگی کنیم

کارگاه آموزشی داستان‌نویسی با شروع هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار و هم‌زمان با ” ویژه‌برنامه سفر کتاب ” با همکاری کانون و آموزش‌وپرورش ناحیه 2 بندرعباس و با حضور دانش آموزان دختر و پسر نوجوان ، در کانون دانشمند آموزش‌وپرورش برگزار شد.
عباس عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، ضمن حضور در بین دانش آموزان مقاطع دوره‌ی اول و دوم متوسطه و تبریک هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی گفت: دنیای نویسندگی دنیایی پاک ، بسیار زیبا و متفاوت است و هدف نویسندگی، لذت بردن نویسنده و مخاطب از نوشتن است.
وی افزود: نویسندگی یک امر کیهانی نیست ، یک امر زمینی است که باکار و تمرین و تجربه به دست می‌آید، همه دوست دارند بنویسند و کسانی موفق می‌شوند که تلاش می‌کنند.
عبدی انتخاب سوژه مناسبت ، توجه به اقلیم ، عناصر اطراف ، نوع پوشش و گویش را در نوشتن داستان مهم دانست و خاطرنشان کرد: یک نویسنده باید هر چه بیشتر به محیط اطراف خود دقت کند تا بتواند به کشفیات بیشتری دست یابد.
این نویسنده رمان نوجوان ادامه داد: از شرکت‌کنندگان در این جلسه می‌خواهم ، به فرهنگ منطقه‌ی خود توجه بیشتری کنند و با هم‌صحبت شدن با مردم آداب‌ورسوم منطقه‌ی خود را در داستان‌هایشان به کار ببرند.
وی فرهنگ یکسان‌سازی که توسط رسانه‌های جمعی ایجادشده است را مانع خلاقیت در نوشتن دانست و اذعان کرد: یک نویسنده موفق کسی است که با توجه به محیط اقلیم و محل سکونت خود دقت کند و داستان‌هایی از دل مردم منطقه‌ی خود درآورد.
عبدی خاطرنشان کرد: داستان پازل نیست که بخواهیم قسمت‌های آن را جابه‌جا کنیم بلکه باید آن را تجربه وزندگی کنیم ، باید خودمان آن را بازسازی کنیم و مهارت اجتماعی به دست آوریم.
این نویسنده رمان نوجوان بیان کرد:  باید نگاه ویژه‌ و متفاوتی به زندگی داشته باشیم تا بتوانیم باتجربه و خلاقیت و با به دست آوردن تجربه‌ی زیستی شروع به نوشتن کنیم.
گفتنی است کارگاه آموزشی داستان‌نویسی هم‌زمان با ” ویژه‌برنامه سفر کتاب ” با همکاری کانون و آموزش‌وپرورش ناحیه 2 بندرعباس و با حضور دانش آموزان دختر و پسر نوجوان ، در کانون دانشمند آموزش‌وپرورش برگزار شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید