فرمانده دریابانی:امنیت خوبی درمرزهای دریایی هرمزگان برقرار است

بندرعباس – ایرنا – فرمانده دریابانی هرمزگان گفت : با اشراف اطلاعاتی و فعالیت های دریابانی مشکل امنیتی در آب های هرمزگان و مرز دریایی منطقه ماموریت این نیرو روی نداده و امنیت خوبی برقرار است.

سرهنگ علی میرشمسی یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان اظهار داشت : دراین خصوص می توان به فعالیت های برون مرزی همچون کنترل و رصد فعالیت های یکی از کشورهای همسایه درآخرین رزمایش خود اشاره کرد که لحظه به لحظه زیر نظر بودند.
وی ادامه داد : سایر بخش ها نیز عملکردهای این نیرو شاهد بهبود بوده به گونه ای که میزان کشفیات در انواع کالاها از دو تا 100 برابر رشد داشته است.
فرمانده دریابانی هرمزگان بیان کرد : همچنین تعداد پرونده های بالای یک میلیارد ریال و تعداد تیراندازی ها کاهش یافته ، علاوه بر این موارد چهار هزار شناور بدون هویت شناسایی شد ، سه هزار شناور نیز در گذشته شناسایی شده که همه آنها دارای کارت هویت می شوند.
سرهنگ میرشمسی ابراز داشت : طرح پلاک دار شدن همه شناورها تهیه و به مرکز ارائه شد تا در آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و بتوان شناورها را نیز همچون خودروهای درخیابان اعمل قانون کرد.
وی اشاره کرد : در زمینه کنترل مرزها با همراهی کارکنان موفق به ایجاد امنیت مناسب و خوبی شده ایم و سعی کرده ایم کمربند امنیتی ایجاد کنیم تا هم با دشمنان خارجی و هم مجرمان داخلی برخورد مناسبی داشته باشیم.
فرمانده مرزبانی هرمزگان یادآور شد : استان دارای یک هزار و 100 کیومتر مرز با سه کشور عمان ،امارات و قطر ، دو هزار و 400 کیلومتر ساحل و 14 جزیره است.
میر شمسی در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه ها را در افزایش مولفه های امنیتی بسیار بسزا دانست و ابراز داشت: گاهی قدرت و توان یک خبر از گردانی نیروی نظامی افزون تر است وبا توجه به این اهمیت سعی در افزایش تعامل خود با رسانه ها به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی را داریم.
وی یاد آور شد : این تعامل و ظرفیت رسانه می تواند در راستای ماموریت های دریابانی برای افزایش مولفه های امنیتی قرار گیرد تا مردم از امنیت بیشتری برخوردار شوند.
وی به همراه معاون اجتماعی دریابانی هرمزگان در این بازدید با فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی از نزدیک آشنا شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید