موکبهایی که بوی بهشت می دهند
 همین که به روزهای راهپیمایی اربعین می رسیم خیمه هایی از جنس عشق و صفا در مسیر زایران حسینی برپا می شود ؛ خیمه هایی که مامن و جان پناه عاشقان خسته ای است که ساعتها به عشق مولایشان پیاده راه نجف تا کربلا را در پیش گرفته اند و میزبانانی که عاشقانه تر برای خدمت به زایران کمر همت بسته اند تا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.
چندسالی است که پیاده روی اربعین حسینی عشاق الحسینی را به سوی کربلا می کشاند ؛ زایرانی دلسوخته که دراین مسیر از هیچ سختی و مشقتی نمی هراسند وبرای دیدار یار لحظه شماری می کنند تا هرچه زودتر به درگاه آستانش برسند و کوله باری سنگین درد و غم را برصحن وسرایش بگذارند ودمی بیاسایند.
اما موکبهایی دراین مسیر برپا شده است تا خدمتی بکنند و مرحمی باشند بر زخمهای این سفر عاشقانه و پر مرارت اما شیرین و عجب مسافران شیردلی دارد این سفر از کودک شیرخواره گرفته تا پیرمردان وپیرزنان 70ساله ای که عصازنان برای زیارت اربعین می شتابند و موکب دارانی که از شوق خدمت سراپا نشناخته سعی در پذیرایی به نحو احسن دارند.
موکبهایی که دراین مسیر عاشقانه برپا شده همگی از جنس مردم وبا کمکهای مردمی است ؛ مردمی که عاشق امام حسینند و با صفای دل برای مولایشان خدمت می کنند و حاجت می گیرند ؛ مادرانی دلسوخته و پدرانی که در غم هجران شهدایشان کمرشان خمیده شده این روزها برای دیدار مولا می شتابند و میان راه لحظه ای در موکبهای حسینی بیاد عزیزانشان استراحت می کنند و قطره اشکی و فاتحه ای ارامبخش دل مجروحشان است وبس.
اجتماع عظیم زایران اربعین نمادی از استکبار ستیزی و وحدت عاشقان حسینی است از هر دین و مذهب و ایینی که برای زیارت آزاده ترین مردم تاریخ و صادقانه ترین برادر تاریخ پیاده رنج سفر برجان می خرند تا به دنیا بگویند که فسفه قیام حسین و یارانش چه بود و چرا کربلا امروز بعدزا 1400سال همچنان پرحرارت و با هیجان زنده و پابرجاست .
این روزها شلمچه حال و هوای روزهای دفاع مقدس را دارد ؛کاروانهای عشاق در صف ایستاده اند تا به دیدار محبوب بروند و نوای نوحه و یا حسین فضا را معطر کرده است ؛ قصرشیرین و نجف وکربلا باردیگر میزبان زایرانی از جنس عشق و صفاست زایرانی که خستگی و مرارت سفر نمی شناسند .
فروغ مسلم زاده

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید