بندرعباس – ایرنا – معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: طرح یک وعده غذای گرم در 320 مهد روستایی و هشت مهد حاشیه ای در استان به اجرا در آمد.

گزارش ایرنا، سید حسین شفیعی یکشنبه در مراسم افتتاح توزیع یک وعده غذای گرم در مهد کودک آیندگان تازیان بندرعباس افزود: در راستای اجرای این طرح، 11هزار و 488 کودک سه تا 6 سال در روستا مهدها و مهدهای حاشیه ای هرمزگان تحت پوشش قرار گرفتند.
وی بیان داشت: طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها به صورت سراسری در کل کشور با هدف بهبود تغذیه کودکان اجرا می شود.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی هرمزگان اظهارکرد: مراقبت تغذیه ای در کودکان به ارتقای شاخص های رشد و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی در کودکی و بزرگسالی منجر می شود.
شفیعی گفت: این طرح با همراهی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در راستای بهبود تغذیه کودکان مناطق محروم و روستایی در سراسر استان اجرا می شود و تا پایان اسفند ماه در مهـدکودک هـای دولتـی روسـتایی، روسـتامهدها و مهـدکودک هـای روستایی هیات امنایی ادامه دارد.
رئیس اداره بهزیستی بندرعباس نیز در مراسم نمادین آغاز طرح یک وعده غذای گرم در مهد کودک آیندگان تازیان گفت: طرح یک وعده غذای گرم برای 9 سال متوالی در روستا مهدهای شهرستان اجرا می شود.
زهردارابی، افزایش آگاهی کودکان در زمینه آشنایی با گروه های غذایی، آداب اسلامی غذا خوردن، وعده های غذایی مناسب، بررسی وضعیت رشد کودکان روستا مهدها براساس شاخص وزن برای سن ، ارتقاء آگاهی خانواده ها در زمینه تغذیه و رشد کودک، اصلاح عادات غذایی و ایجاد رفتار تغذیه ای مناسب و صحیح در کودکان از اهداف بهزیستی این طرح است.
استان هرمزگان دارای 423 مهد کودک است که از این تعداد ، 320 مهد روستایی و هشت مهد حاشیه ای هستند.
7195/6048

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید