استاندار هرمزگان:

خبرگزاری فارس: موفقیت بیشتر در مبارزه با قاچاق نیازمند کار فرهنگی است

استاندار هرمزگان در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: برای موفقیت بیشتر در مبارزه با قاچاق نیازمند کار فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در نشست کمیسیون برنامه‌‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با بیان اینکه در مبحث مقابله با قاچاق مبارزه فیزیکی تنها بخشی از مشکل را مرتفع می‌کند، اظهار داشت: در این راستا برای موفقیت بیشتر نیازمند کار فرهنگی هستیم.

وی اضافه کرد:‌ قاچاق و رونق‌گیری آن همانند قاچاق سوخت، خود متاثر از دلایلی است که در راه مقابله و ریشه‌کن کردن آن همواره باید به دنبال دلایل و ریشه‌ها بود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: اگر خواهان مقابله واقعی با قاچاق هستیم باید تولیدات با کیفیت داخلی داشته باشیم، چرا که مردم به دنبال خرید با کیفیت‌تر و مدرن‌تر هستند.

جادری تاکید کرد: با کیفیت‌بخشی بیشتر، قیمت مناسب و استفاده از فناوری‌های جدید در تولیدات داخلی می‌توان مردم را تشویق و ترغیب به استفاده از کالاهای داخلی کرد.

استاندار هرمزگان خواستار نظارت بیشتری بر مبادی ورودی غیر رسمی کالا به ویژه در خورها و سایر مبادی این چنینی شد و افزود: هم باید ریشه‌های قاچاق و هم مبادی را شناسایی کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: امروز در استان هرمزگان مقابله و مبارزه خوب و قابل توجهی با قاچاق در حال برنامه‌ریزی و اجراست و بخش اعظمی از قاچاق در کشور توسط باندهای سازمان یافته به مقصد شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد و در این راه باید به دنبال برخورد با سرشاخه‌های کلان و بزرگ قاچاق بود.

وی در پایان یادآور شد: قوانین دست و پا گیر نیز می‌تواند یکی از دیگر دلایل قاچاق باشد که نیاز است این قوانین اصلاح شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید