مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست خبری چهارمین شب شعر عاشورایی “پرچم های برافراشته “گفت : سراسر قیام عاشورا زیبایی و هنر است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد ضمن تقدیر و تشکر از شرکت تایدواتر در جهت میزبانی و برگزاری متوالی چهار دوره شب شعر عاشورایی پرچم های برافراشته افزود : نگاه فرهنگی که هم اکنون در شرکت تایدواتر به عنوان قطب اقتصادی و تجارت کشور و منطقه حاکم است شایسته تقدیر و تحسین است .

وی عنوان کرد : کاری که شرکت تایدواتر انجام داده اند نمونه عینی و برجسته تلفیق فرهنگ و اقتصاد است و در صورت استمرار این نگاه بسیاری از موانع فرهنگی برداشته می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید بر الگوگیری سایر دستگاه های اقتصادی ، صنعتی و تجاری از شرکت تایدواتر اظهار داشت : اگر این نگاه فرهنگی در سایر بخش های تجاری و اقتصادی گسترش یابد ، فرهنگ رشد می کند و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد و به راحتی می توان به ایده آل و آرزوهای فرهنگی و هنر جامع عمل پوشاند.

درویش نژاد به برنامه چهارمین شب شعر عاشورایی پرداخت و گفت : این برنامه فرهنگی با رویکرد ارزشی و بصورت تخصصی و عالمانه و با حضور و همفکری اندیشمندان در بندرعباس برگزار می شود.

وی به غنای عظیم عاشورا به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود : سراسر قیام عاشورا زیبایی و هنر است و می توان از دل آن مفاهیم متعالی فرهنگی ، هنری ، عرفانی ، اجتماعی را بیرون کشید و در قالب های مختلف فرهنگی به مردم ارائه داد.

در ادامه سید قباد سلیمانی ،معاون شرکت تایدواتر پس از معرفی این شرکت عنوان کرد : از سال 1383 هیات رایه العباس در شهر بندرعباس توسط شرکت جهت اشاعه فرهنگ عاشورا راه اندازی شد و همیشه متولیان آن به دنبال استفاده از شیوه های نو و موثر در جذب مردم و به ویژه جوانان و کودکان بودند.

وی بیان داشت : طی سال های قبل نیز برنامه های مختلف فرهنگی همچون نقاشی عاشورا و کتابخوانی عاشورا برای خانواده ها وکودکان برگزار شده بود اما از آن جهت که شعر جزء لاینفک فرهنگ عاشورا است برنامه ریزی شد که از این ظرفیت عظیم بیشتر استفاده شود.

معاون شرکت تایدواتر اذعان کرد: طی سه دوره گذشته سعی کرده ایم از بهترین شاعران عاشورایی کشور استفاده شود و تاکنون رضایت عموم و تاثیر گزاری برنامه بسیار قابل توجه بوده است .

در پایان سعید بیابانکی ، دبیر شب شعر ،به اهمیت فرهنگ عاشورا پرداخت و گفت : امام حسین (ع) نه تنها به انسانیت ، شرف و آبرو بخشید بلکه به ادبیات ، فرهنگ و هنر نیز اعتبار بخشید و بالندگی و جایگاه شعر در میان مردم به خاطر فرهنگ عاشورا است .

وی بیان کرد : همچنان شعر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه قرار دارد و بسیاری از گنجینه های فرهنگی ، معنوی و اعتقادی کشور از طریق شعر در طول تاریخ حفظ و منتقل شده است .

دبیر چهارمین شب شعر عاشورایی اذعان داشت : ائمه اطهار و معصومین نیز همیشه شاعران را تکریم و تشویق به خلق آثار فاخر کرده اند زیرا به اهمیت و قدرت رسانه ای شعر واقف بودند زیرا شعر و شاعر اهل راستگویی و حقیقت گویی هستند و مطمئن ترین ابزار برای انتقال حقایق است.

بیابانکی به ارتباط شعر و فرهنگ عاشورایی پرداخت و گفت : شعر همیشه در انتقال فرهنگ عاشورایی پیشتاز بوده و بیشترین انتقال این فرهنگ از طریق شعر صورت گرفته است .

وی در ادامه به معرفی شاعران مدعو در شب شعر “پرچم های برافراشته ” پرداخت و افزود : استادمحمد علی مجاهدی ،دکتر قربان ولییی ، دکتر نادر بختیاری ، محمود حبیبی کسبی ،سید حمید رضا برقه ای ، قاسم صرافان ، عباس کیقبادی ،حافظ ایمانی و شاعران کشوری این برنامه هستند و سه شاعر نیز از هرمزگان (عبدالحسین انصاری ،مسلم محبی و رضا انصاری )حضور خواهند داشت .

گفتنی است : چهارمین شب شعر عاشورایی “پرچم های برافراشته ” 12 مهرماه مصادف با اول محرم بعد از نماز مغرب در حسینیه رایه العباس بندرعباس برگزار می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید