با آغاز بکار نمایشگاه ویژه بازگشایی مدارس شاهد حضور پررنگ انواع کالاهای ایرانی دراین نمایشگاه هستیم ؛ اقدامی که با پیگیری مکرر مسئولان و تاکیدات مقام معظم رهبری اندکی در حال اجرایی شدن است . استفاده شهروندان از کالاهای ایرانی علاوه براینکه حس خودباوری و خودکفایی و اعتماد بنفس را در میان تولیدکنندگان داخلی افزایش داده موجب رقابت سازنده و سالم میان صنعتگران و تولیدی ها برای ارتقا سطح کمی و کیفی محصولاتشان خواهد شد تا بتوانند محصولات را مطابق سلیقه مشتریان و نیازهای داخلی طراحی و تولید نمایند . امری که سالها مورد غفلت قرار گرفته و تاکنون اجرایی نشده است و نتیجه اش تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانه ها و شرکتهای بزرگ داخلی بوده و بیکاری هزاران کارگر و سرگردانی خانواده هایی که ازاین محل ارتزاق کرده اند .

هرچند تولیدات داخلی تاکنون از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده اند اما با راغب شدن مردم بسوی مصرف و خرید کالای ایرانی ، شرکتها و تولیدی های داخلی نیز باید تغییراتی در خط تولید و طراحی محصولات انجام داده و شکل و ظاهر مشتری پسندی به محصولات خود داده وبا لحاظ کردن گزینه کیفیت بالا و قیمت مناسب رضایت مشتریان را به خود جلب نمایند. قطعااگر این اتفاق بیفتد شهروندان را میل و رقبت بیشتری بسوی خرید تولیدات داخل تمایل داشته و از خرید کالاهای وارداتی بنجل و بی کیفیت به بهانه ارزان بودن خودداری خواهند نمود.

وجود کالاهای داخلی در سطح نمایشگاه های عرضه کالا در سراسر کشور نشان می دهد که عزم بزرگی برای رونق تولیدات داخلی انجام شده و باید منتظر فصل شکوفایی و رونق کارخانجات داخلی باشیم و شروع بکار مجدد کارگرانی که سالها بیکار شده و درانتظار شغل مناسب بوده اند .

امروز وظیفه هر ایرانی متعهد و وطن دوستی است که برای رونق بازارهای داخلی ، خرید کالاهای خارجی را تحریم کرده و مطالبه خودرا از تولید کنندگان بالا برده واز آنان بخواهند که مطابق استانداردهای روز دنیا و سلیقه شهروندان ، شکل وکیفیت کالای خودرا تغییر دهند . بی شک عرضه انواع کالاهای مصرفی ومورد نیاز خانواده ها با قیمتی کمتر از بازار در نمایشگاه های فصلی و کیفیتی مناسب می تواند به اقشار ضعیف جامعه که برای تامین مایحتاج خود با مشکلاتی مواجه اند کمک قابل توجهی باشد .

اگر در یک پویش همگانی بسوی خرید کالای داخلی برویم و تولیدکنندگان را حمایت کنیم قطعا شاهد رونق دوباره به صنعت وتولیدخواهیم بود وتجربه نشان داده است هرووقت ملت با عزمی جزم به میدان آمده است حماسه ای ماندگار و بزرگ افریده و اینک آگاه باشیم که وقت افریدن حماسه ای اقتصادی برای حمایت از کارگران و تولیدکنندکان هموطن است .

فروغ مسلم زاده

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید