آفتاب جنوب:بحث امنیت که می شود ناگاه ذهنها بسوی پلیس و نیروهای امنیتی می رود ، نیروهایی که تمام هدف و تلاششان در جهت برقراری امنیت و ثبات درجامعه بوده تا شهروندان بدور از هرگونه استرس و واهمه ای به کار و فعالیت بپردازند.

ناگفته پیداست که امنیت ، امنیت می آورد زمانی که امنیت جانی افراد تامین بشود ناخودآگاه سرمایه گذاری ها نیز بیشتر شده و همگان بسوی مناطق امن وبی دغدغه حرکت می کنند حرکتی که می تواند سرآغاز پویایی و نشاط اجتماعی و اقتصادی بوده و شادابی اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

از طرفی همراهی و همکاری شهروندان نیز دراین مهم تاثیرگذار بوده تا جایی که می تواند بسیاری از گره های کور را باز کرده و با رعایت قوانین وضع شده در جامعه امنیت و آرامش خاطر را نهادینه کرد. وضع قوانین قطعا برای راحتی ارتباطات اجتماعی و انجام امور روزمره است ، اموری که اگر قانون شاکله آن نباشد قطعا بی اساس و بی پایه خواهد بود و انچه موجب تکدر خاطر همگان می شود بی قانونی و در پی آن ناامنی فیزیکی و روانی است که می تواند موجب هرج ومرجهایی در جامعه بشود.از طرفی امنیت اگر در جامعه برقرار و انسجام بیابد می تواند زمینه های اقتصادی و رونق را فراهم نماید تا تمامی شهروندان از مزایای آن بهره ببرند. در استان هرمزگان که استانی اقتصادی و مرزی است وجود امنیت میتواند عامل تشویقی برای جلب و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و در پی آن بهبود شرایط اقتصادی مردم و خارج شدن از رکود و بیکاری است . بنابراین امنیت می تواند آمنیت بیاورد بشرط آنکه شهروندان دراین فرایند همراه و همیار پلیس باشند وبرای رسیدن به نقطه مطلوب همکاری های لازم را داشته باشند . هر چند دراین مسیربعضا مشکلاتی بروز میکند و قطعا کوتاهی هایی از سوی معدود افراد مجریان قانون دیده می شود که انصافا نبایداین قصورات را به پای نیروی پلیس نوشت چرا که پلیس در هر کشور و جامعه ای وظیفه اش برقراری نظم و امنیت شهروندان است و برای این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود . بیاییم برای برقراری نظم و امنیت در شهر و استان و کشورمان از خودمان تلاش کنیم هرچند سخت است اما قوانین را رعایت کنیم و حقوق همشهریان را زیرپا نگذاریم وبدانیم که با تخطی از دایره قانون راه به جایی نخواهیم برد . فراموش نکنیم امنیت محصول تلاش جمعی است و تنها با قوه قهریه و فشارهای فیزیکی نمی تواند امنیت را برقرارنمود آنچه مهم است همراهی مردم و پلیس در اجرای قوانین و ایجاد امنیت روانی و ارامش خاطر است تا شهری امن و آرام داشته باشیم.

فروغ مسلم زاده -مدیرمسئول

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید