آفتاب جنوب نیوز:پس از طی مراحل قانونی ثبت وانتشار آگهی تغییرات خانه مطبوعات استان هرمزگان در اداره ثبت و روزنامه رسمی ، ششمین خانه مطبوعات فعالیت رسمی خودرا که همانا دفاع از حقوق صنفی رسانه های هرمزگان است آغاز کرد.

 

 

خانه مطبوعات یک تشکل صنفی و غیرسیاسی است که در سراسر کشور وجود دارد واعضای انرا فعالین رسانه ای وروزنامه نگاران واقعی تشکیل می دهند ؛ خانه ای که باید چتر حمایتی اش را برسر تک تک اعضایش بگستراند و از حقوق صنفی آنان دفاع نماید. مطبوعات استان این روزها حال خوبی ندارند و تحت تاثیر مشکلات اقتصادی ، زیرفشار ها در حال خرد شدن هستند و این رسالتی سنگین بر دوش تک تک اصحاب رسانه ، مدیران فرهنگی ، مدیریت ارشد استان و مدیران رسانه هاست تا در کنار هم وبا تعامل و همفکری راهی برای خروج از این بست اقتصادی بیابند واگر غیرازاین باشد شاهد تعطیلی و اضمحلال نشریاتی که سالها سرپا بوده اند و مدیرانشان خون جگرخورده اند وبا هزاران استرس و اضطراب به اینجا رسیده اند باید غزل خداحافظی را بخوانند . قطعا فراهم نمودن فضای همدلی برای خروج از بن بست اقتصادی فارغ از هر گونه نگرش و سلیقه سیاسی و حزبی ممکن است و باید تمامی دلسوزان فرهنگی و مدیران ذینفع رسانه ها ورود کنند و برای مشکلاتی که خواسته یا ناخواسته پیش رویشان قرار گرفته است قدمی بردارند و خارج از گود نشستن و به امید حرکت دیگران ماندن امری مذموم و غیرقابل باور است .

بهر حال حال خانه ای شکل گرفته با قدمتی حدود بیست سال در هرمزگان که متاسفانه به دلیل فرافکنی ها و عدم وحدت رویه عده ای که هیچگاه ذینفع واقعی این عرصه نبوده اند نتوانسته مشکلی از هزاران مشکل مطبوعات را حل کند نمونه بارز آن نبود چاپخانه دایمی دراستان و دردسرهای ارسال روزنامه ها از تهران و هزینه های اضافی که هرروز بر مدیران نشریات وارد می شود ، فاکتورهایی که سروته شان قیچی می شود وبا تاخیری یکساله پرداخت می شود و زد  و بندهایی  در تقسیم آگهی های دولتی وحضور خبرنگاران فصلی و غیرواقعی در جلسات رسمی که گلایه بسیاری از مدیران را بلند کرده و ده ها مورد اینچنینی که نیازمند مدیریت ، ساماندهی و رفع و رجوع است واین مهم میسر نمی شود مگر همدلی و همراهی تمامی اصحاب رسانه و دیدن یک افق مشترک برای رسیدن به منافع مشترک . امیدواریم با آغاز بکار ششمین خانه مطبوعات ، شاهد برطرف شدن حداقل یکی دو مشکل و معضل اساسی عرصه مطبوعات باشیم تا خیال مدیران رسانه ها برای همیشه از بابت این معضلات کهنه ودرد آور راحت شده ووقت خود را برای ارتقا سطح کیفی نشریات وتولید محتوا اختصاص دهند . انشالله

فروغ مسلم زاده – مدیرمسئول

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید