نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس گفت: تخلفات زیادی در جریان واگذاری آلومینیوم المهدی رخ داده است و باید از سوی مسئولان به ان رسیدگی شود.

دکتراحمد مرادی پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان هرمزگان، که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: علیرغم اینکه اشتغال یک موضوع مهم در تمامی دولت ها بوده است ولی توجه چندانی به این موضوع نشده است ودر استان هرمزگان هر روز شاهد از دست دادن فرصت های سرمایه گذاری هستیم.وی عنوان کرد: آلومینیوم المهدی و هرمز آل دو کارخانه بزرگ آلومینیوم کشور در بحران قرار دارد و هر روز شاهد اخراج تعداد زیادی از کارگران این کارخانه هستیم. در ماه های اخیر ۶۲۰ فرصت شغلی از دست رفته است و به تعداد بیکاران استان افزوده شده است.وی خاطرنشان کرد: ابهامات و تخلفات و مفسده های متعددی در نحوه و شیوه واگذاری آلومینیوم رخ داده است و سازمان های ناظر و قضایی بر تخلفات واگذاری صحه گذاشته اند.
به گفته این نماینده مجلس، در جریان واگذاری این کارخانه، تخلفات و مفسده‌های زیادی رخ داد که نهادهای نظارتی، وقوع این تخلفات را تایید کرده اند.

مرادی با بیان اینکه تعریف درستی از خصوصی سازی در کشور نشده است و برخی از خریداران تعابیر غلطی از خرید دارند، اظهارداشت: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد زیاده خواهی ها و باج خواهی خریدار مجتمع آلومینیوم برای نگهداری نیروها و کارگران این مجتمع هستیم و هیچ توجهی به تذکرات و صحبت های نمایندگان مجلس و حتی مسئولان استانی ندارد.نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی افزود: هر زمان که خریدار مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل به سراغ ما آمده است خواستار گرفتن امتیازات بیشتر برای نگه داشتن کارگران و عدم تعدیل نیرو است. این نوع رفتارها قابل قبول نیست.وی تاکید کرد: نیروهایی که اکنون در آلومینیوم المهدی و هرمزآل مشغول به کار هستند با رانت و فشار بر سر کار نیامده اند که امروز خریدار برای نگه داشتن آنها خواسته های نامعقول و غیرمنطقی دارد.

مرادی در ادامه بدون اشاره به نام روستا و یا منطقه‌ای خاص خطاب به مدیران حاضر در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه، گفت: نباید بر مشکلات روستاها سرپوش بگذاریم، مساله اشتغال را باید جدی بگیریم و اگر نمی توانیم شغلی جدید ایجاد کنیم، حداقل فرصت‌های شغلی کنونی را حفظ کنیم کما اینکه در کارخانه آلومینیوم در حال از دست دادن 620  فرصت شغلی هستیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید