آفتاب جنوب نیوز:به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان استان هرمزگان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر فقط 9پزشک فوق تخصص دارد و این کمبود پزشک در حوزه درمانی دردی جانفرسا است که سالها برروح و روان شهروندان هرمزگانی چنگ می زند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان استان هرمزگان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر فقط 9پزشک فوق تخصص دارد و این کمبود پزشک در حوزه درمانی دردی جانفرسا است که سالها برروح و روان شهروندان هرمزگانی چنگ می زند.
هرمزگان در زمینه صنعت واقتصاد به خوبی رشد کرده اما در بخش بهداشت ، آموزش و فرهنگی همچنان در ته جدول قرار داشته و این رشد تک بعدی ضررهای زیادی به رشد توسعه و شاخص های توسعه ای می زند چرا که هرمزگان با دارا بودن منابع و صنایع متعدد قطب اقتصاد کشور نامیده می شود اما درامدهایش در استان هزینه نشده و درد محرومیت وکمبود امکانات همچنان حس می شود . در بخش آموزش و فرهنگ نیز وضعیت مان بهتر از درمان نیست و این نشان می دهد که همیشه سیاسی کاری ها و لجبازی ها به ضررمردم استان تمام شده است . هرجا وفاق و همدلی ریشه دوانده شاهد رشد و تعالی بوده ایم و هرجا دشمنی واهمال کاری ها به وجود آمده دودش به چشم مردمی رفته که بومی این آب و خاک هستند .
امروز با وجود نیروهای بومی متخصص ومتبحر در هر زمینه ای می توان به آینده روشن هرمزگان امیدوار بود ؛ جوانان خوش ذوق و تحصیلکرده هرمزگانی و نمایندگان دلسوز و متعهدی که برای دفاع از حقوق مردم سوگند یادکرده اند ظرفیتهای کمی نیستند که آنهارا نادیده بگیریم . اندکی حمایت و همراهی با مسئولان و نمایندگان دلسوز می تواند مطالبات روی زمین مانده سالهای پیش را جبران کند ؛ اگر جوانان دیده شوند ومتناسب به تخصص و توانمندیشان در جای مناسب بکار گرفته شوند آنوقت هرمزگان بی نیاز از ورود نیروی کار غیربومی می تواند کمر راست کندو به توانمندیها و ظرفیتهای انسانی خود ببالد چرا که جوانان این خطه با تعهد ودلسوزی برای سرزمین ابا واجدادی شان تلاش و مجاهدت خواهند کرد . وضعیت بهداشت و درمان استان نیز نیازمند یک نگاه نو وکالبدشکافی و تزریق بودجه های کلان است تا بتوان این سیستم را جانی دوباره بخشید . با توجه به رشد جمعیت طی سالهای اخیر مراکز درمانی و نیروی متخصص آن رشد نکرده و این عقب ماندگی موجب شده تا امروز دربهداشت ودرمان با مشکل مواجه شویم .
اگر مدیریت اجرایی استان با نگاهی پدرانه و دلسوزانه به این بخش بنگرد و با تخصیص اعتبارات کافی می تواند تحولات شگرفی در بخش درمانی استان بوجود آورد تا از تمامی ظرفیتهای نرم افزاری و سخت افزاری موجود استفاده بهینه بشود شاهد بهبود اوضاع بهداشت و درمان و تجهیز مراکز درمانی سراسر استان خواهیم بود . امری که ارزوی دیرینه  مردم هرمزگان است .
فروغ مسلم زاده

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید