آفتاب جنوب نیوز:درحالیکه توصیه های بسیاری به ازدواج و فراهم شدن شرایط ازدواج جوانان توسط مسئولان شده است، اما همچنان جوانان برای برگزاری مراسمات حتی ساده و تامین لوازم اولیه زندگی با مشکل مواجهند.

درحالیکه توصیه های بسیاری به ازدواج و فراهم شدن شرایط ازدواج جوانان توسط مسئولان شده است، اما همچنان جوانان برای برگزاری مراسمات حتی ساده و تامین لوازم اولیه زندگی با مشکل مواجهند. پرداخت اندک تسهیلات ازدواج در سال های اخیر هم در بیشتر مواقع در عمل متوقف شده و بسیاری از جوانان در یک سال بعد از عقد که فرصت دریافت این وام را داشته اند، از دریافت آن محروم مانده اند. در این بین بنظر می رسد در استانی مانند هرمزگان، خیرین ازدواج بایستی آستین همت را بالا بزنند وشرایط  ازدواج جوانان بی بضاعت را فراهم کنند که در این راستا می توان مجمع یا جمعیت خیرین ازدواج تشکیل داد و همانگونه که خیرین در ساختن مسجد، مدرسه، مرکز بهداشتی درمانی و توانبخشی، سازه آبخیزداری و….  مشارکت می کنند، در این بخش نیز مشارکت گسترده کنند. البته نباید فقط مجمع خیرین ازدواج بصورت اسمی وجود داشته باشد. در سطح شهرها و روستاهای استان جوانانی هستند که اگر خیرین اندک حمایتی از آنان داشته باشند، بطور یقین خواهند توانست زندگی خود را آغاز کنند. هفته گذشته یادداشتی را منتشر کردیم از یک جوان روستایی که نیازمند حمایت خیرین بود. متن بدین شرح بود: “خیرین آستین همت را برای داماد کردن جوان روستایی بالا بزنند.

در خردسالی، پدر خود را از دست می دهد و تحت سرپرستی مادربزرگ پیرونابینای خود قرار می گیرد. چندسال پیش هم در همان روستایی که زندگی می کردند، مادربزرگ خود را که تنهاسرپرست و یارویاورش بوده است، از دست می دهد. باسختی بسیار بزرگ شده وزندگی را می گذراند. بخاطر همین شرایط امکان تحصیل چندانی برایش فراهم نبود. حال که جوان شده است و می خواهد با دختر مورد علاقه اش زندگی خود را آغاز کند، اما همچنان با مشکلات مالی دست و پنچه نرم می کند.می خواهد هفته آینده مراسم ازدواج ساده برای نوعروس خود بگیرد و دامادی را تجربه کند.اما همچنان دغدغه مالی برای برگزاری مراسم ازدواج خود را دارد و چشم انتظار خیرین محترم می باشد. وی که از مدتی پیش به عنوان راننده دهیاری روستایشان مشغول بکار شده است، اما درآمدش به گونه ای نیست که بتواند مراسمی هرچند مختصر و ساده برای خود برگزار نماید و می طلبد که خیرین و نوعدوستان هموطن آستین همت خود را برای برگزاری مراسم این جوان عزیز بالا بزنند تا بتواند زندگی خود را با دغدغه کمتری آغاز کند و سنت حسنه ازدواج خود را برگزار نماید.” این مطلب هم در فضای مجازی و هم در روزنامه چاپ شد که متاسفانه آنگونه که انتظار می رفت اعلام حمایتی از این جوان صورت نگرفت. این موضوع نشان می دهد که بایستی بصورت تشکیلاتی و سازمانی باابن موضوع برخورد شود. از یک طرف  سازمان دولتی مشخصی برای حمایت از چنین افرادی داشته باشیم و از طرفی دیگر هم تشکل غیردولتی متشکل از خیرین ازدواج از جوانان در شرف ازدواج حمایت کنند که متاسفانه در هرمزگان در این بخش نیازمند توجه بیشتری می باشد.

علی زارعی

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید