معاون آب و آبفای وزیر نیرو از روند آب رسانی به شهرستان میناب و تاسیسات و زیرساخت های آبرسانی در این شهرستان که در دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است، بازدید کرد.

محمد جوان بخت در این بازدید با بیان اینکه اجرای این پروژه ها، ارزشمند و حیاتی است، گفت: اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه ها نشان از توجه ویژه دولت به اجرای زیرساخت ها و تاسیسات آبرسانی است.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به پایداری وضعیت آب میناب با اقدامات دولت سیزدهم تصریح کرد: با بهره برداری از دو مخزن ذخیره ۱۰ هزار و یک هزار متر مکعبی، خط انتقال آب میناب از تصفیه خانه سد سرنی و تکمیل زون بندی های جدید، وضعیت آب میناب پایدار شده و آب مشترکین این شهر بدون مشکل در حال تامین است.

وی با بیان اینکه در این دولت، بیش از ۳۵ درصد به ظرفیت مخازن ذخیره آب شهر میناب اضافه شد، افزود: تا پیش از این، میزان ذخیره آب میناب ۳۰ هزار متر مکعب بود که در این دولت ۱۱ هزار متر مکعب جدید به ظرفیت ذخیره سازی اضافه شد.

به گفته حمزه پور، با اجرا و تکمیل خط انتقال سد سرنی به مخزن میناب به طول ۳.۸ کیلومتر، تامین آب میناب علاوه بر منابع زیر زمینی از منابع سطحی نیز وارد مدار شد که کمک شایانی به پایداری وضعیت آب میناب کرد.

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه ارزش این پروژه ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: تا پیش از احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی میناب، تامین آب این شهر در نقاط بالادست با مشکلاتی همراه بود که خوشبختانه با نگاه ویژه دولت سیزدهم این مشکل مرتفع شد.

وی افزود: در حال حاضر نیاز آبی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر در شهر میناب، زهوکی و روستاهای مجاور از این محل تامین می شود که پایداری وضعیت آب این مناطق، حاصل پروژه هایی است که در دولت سیزدهم با حمایت های وزارت نیرو و استاندار هرمزگان تکمیل شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید