همزمان با دهه فجر و دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان، ۵۰ سازه آبخیزداری و ۵۳ واحد گلخانه‌ای با حضور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عصر جمعه در حاشیه بهره‌برداری از سازه آبخیزداری گروم در رودان که به نمایندگی از این ۵۰ سازه افتتاح شد، گفت: این سازه های آبخیزداری باهدف تقویت سفره های آب زیر زمینی تقویت چشمه‌ها و قنات‌های حفاظت خاک و همچنین جداسازی سرشاخه های شیرین از رودخانه شور احداث شده است.

سید محمد نور موسوی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۵ سازه آبخیزداری در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: سازه گروم در شهرستان رودان نیز با اعتباری معادل ۳۲ هزار میلیارد ریال و حجم آبگیری ۱۷۰ هزار مترمکعب و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: در استان هرمزگان هشت‌هزار و ۵۳۷ سازه آبخیزداری و همچنین دربند با مشارکت مردم با استحصال ۵۷۸ میلیون مترمکعب تاکنون اجرا شده است.

نورموسوی یادآورشد: همچنین ۲ طرح گلخانه با اعتبار ۱۶۷ میلیارد ریال و مساحت بیش از سه هکتار به نمایندگی از ۵۳ واحد تولیدی گلخانه‌ای با ۷۶ هکتار با اعتبار پنج‌هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری رسید.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید