فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری سارقان سوخت از باک خودروهای سنگین و کامیون‌ها در برخی از توقفگاه‌های جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز یکشنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: درپی وقوع چند فقره سرقت سوخت از باک خودروهای سنگین در برخی از توقفگاه‌های جاده‌ای استان و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران گشت پاسگاه انتظامی گنو، شب گذشته پس از گشت‌زنی‌ در منطقه استحفاظی خود در محل پمپ بنزین برون شهری و جاده‌ای مستقر شده و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس، در نهایت به یک‌دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای با ۲ سرنشین که وارد پارکینگ پمپ بنزین شدند، مشکوک شدند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان اظهار کرد: پس از دقایقی پایش غیرمحسوس، متهمان درب باک یک‌دستگاه کامیون تریلی را با استفاده از قیچی و پیچ گوشتی باز و قصد سرقت گازوئیل داشتند که با مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند؛ در یک اقدام پلیسی و هدف قراردادن لاستیک‌های خودرو، راننده با استفاده از تاریکی هوا متواری و سرنشین خودرو به هویت «محمد ب» دستگیر و خودرو سارقان به‌علت نشتی گازوئیل دچار حریق شد که سپس با حضور عوامل آتش نشانی اطفا شد.

سانتافه قاچاق با پلاک‌های ۲ قلو در توقیف پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین یادآور شد: یک دستگاه خودرو سانتافه قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در یکی از جاده‌های شهرستان میناب شناسایی و توقیف شد.

سردار جاویدان در تشریح این خبر بیان کرد: در ادامه طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایست و بازرسی شهید چغارزردی میناب روز گذشته حین کنترل محور میناب به بندرعباس، به یک دستگاه خودروی سواری سانتافه مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسی و استعلام از سامانه پلاک‌گذاری راهور مشخص شد خودرو بدون هرگونه مدارک گمرکی بوده و پلاک نصب شده بر روی آن نیز مربوط به یک خودروی سواری سانتافه دیگری به مالکیت شخص دیگری است.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: راننده با این ترفند قصد تردد به مقصد استان فارس و فروش آن را داشته است که در این راستا خودرو موردنظر توقیف و به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل شد.

گرفتار شدن کلاهبردار حرفه‌ای متواری در دام پلیس

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با هشت فقره کلاهبرداری در پوشش مامور دولتی خبر داد.

سردار جاویدان گفت: درپی وصول سه فقره شکایت از دادسرای عمومی بندرعباس مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان این شهر در پوشش مامور دریابانی با ترفند فروش لوازم خانگی قاچاق توقیف شده به قیمت ارزان‌تر از نرخ بازار، پیگیری موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات هدفمند و پلیسی انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، با بررسی ابعاد مختلف موضوع و انجام تحقیقات محلی و اخذ اظهارت شاکیان مشخص شد، فردی به هویت «سلام. پ» با معرفی خود به عنوان مامور دریابانی به مالباختگان و بیان اینکه می‌تواند لوازم خانگی قاچاق توقیف شده را ارزان‌تر از نرخ بازار به آن ها بفروشد با اخذ مبالغی از آن‌ها متواری شده و پاسخگوی شاکیان نبوده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و همکاری تعدادی از مالباختگان، هویت متهم و کلاهبردار مشخص و مخفیگاه وی در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر بندرعباس شناسایی شد.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: با بررسی‌ها و تحقیقات میدانی انجام شده مشخص شد متهم در محل نیز خود را به عنوان مامور دریابانی و فردی ذی‌نفوذ در مراجع قضائی و انتظامی معرفی کرده و با این ترفند اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده است.

وی تصریح کرد: به منظور دستگیری متهم، ماموران در چند نوبت به آدرس و محل‌های شناسایی شده اعزام که دستگیری متهم به‌دلیل جابجایی سریع میسر نگردید تا این که اطلاع حاصل شد متهم قصد نقل مکان به شهرستان میناب دارد که با هماهنگی‌های انجام شده و اعزام یک تیم عملیاتی، متهم متواری در ایست و بازرسی شهید چغازردی میناب دستگیر و در تحقیقات تاکنون به هشت فقره کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده که، نامبرده با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شد.

جاساز ۹۰ کیلوگرم حشیش در نیسان

فرمانده انتظامی بندرلنگه نیز گفت: ۹۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش طی یک عملیات موفق پلیسی در این شهرستان کشف شد و در این راستا راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید